خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/11/10 - 10:33
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
شاکری تشریح کرد:

دلایل عدم اجرای مبحث 22 مقررات ملی ساختمان در کشور/ وزارت راه دستور العمل‌های لازم را تعیین کند

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: مبحث 22 مقررات ملی ساختمان در خصوص مدیریت ساختمان‌ها به دلیل مشخص نشدن ساز و کارهای اجرایی بلااستفاده باقی مانده و وزارت راه نیز در این خصوص کوتاهی کرده است.

اقبال شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ؛ در خصوص دلایل عدم اجرای مبحث 22 مقررات ملی ساختمان در کشور، گفت: حدود 10 سال از تصویب مبحث 22 مقررات ملی ساختمان می‌گذرد اما به دلیل مشخص نشدن ساز و کارهای اجرایی آن بلااستفاده باقی مانده و البته وزارت راه و شهرسازی نیز در این خصوص کوتاهی کرده و ساز و کار مذکور را تعیین نکرده است.



 نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس  در مجلس ادامه داد: در مبحث 22 مقررات ملی برای نحوه نگهداشت ساختمان توسط مالک یا مالکان، نحوه بازرسی دوره‌ای از ساختمان‌ها و تعیین صلاحیت کارشناسان و رسیدگی به نظر آنها دستور العملی تعیین نشده است. وزارت راه و شهرسازی در گذشته چندین بار به این موضوع ورود کرده اما در نیمه راه، کار را رها کرده است.



عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اهمیت اجرای مبحث 22 مقررات ملی و مدیریت ساختمان‌ها کشور، عنوان کرد: کنفرانس‌ها، نشست‌ها و گفت‌و‌گوهای بسیاری‌ پیرامون موضوع مذکور صورت گرفته که به نتیجه نهایی نرسیده است. از این رو وزارت راه باید عزم خود را جزم کرده و هرچه سریع تر دستورالعمل نکات مطرح شده را تعبیین و اجرایی کند.



وی در پایان خاطرنشان کرد: بنده در این خصوص بارها در صحن علنی مجلس تذکر داده ام از این رو  لازم است کمیسیون عمران جدا به این موضوع ورود کرده و مباحث را پیگیری کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 375572
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار