خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/03/01 - 12:05
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
مختار مطرح کرد؛

دستور لاریجانی به وزیر کشور برای ورود به موضوع برخورد دریابانی با صیادان

نماینده مردم آبادان در مجلس طی مکاتباتی با فرمانده ناجا و وزیر کشور خواستار اعزام بازرسان ویژه به آبادان برای بررسی موضوع نحوه برخورد دریابانی و مرزبانی با صیادان و شهروندان شد.

جلیل مختار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، خواستار رسیدگی وزارت کشور و نیروی انتظامی به موضوع رفتار دریابانی و مرزبانی با صیادان و پرسنل شهرداری آبادان شد و گفت: اکثر صیادان و کارکنان شناورها از وضعیت برخورد نیروهای دریابانی با آنها شکایت دارند.



نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به ضرب و شتم چند پرسنل شهرداری از سوی نیروهای مرزبانی عنوان کرد: نیروهای شهرداری در حال انجام وظیفه و نصب بنر در آبادان بودند که با برخورد شدید نیروهای مرزبانی روبرو شدند و بعد از پیگیری‌ها نیز هنوز دلیل آن مشخص نبوده و کسی پاسخگو نیست.



وی در ادامه با اشاره به شکایات واصله متعدد در خصوص رفتار دریابانی و مرزبانی با شهروندان، عنوان کرد: در حال حاضر تنها منبع درآمد مردم منطقه صیادی و اشتغال روی کشتی های باربری و شناورها است لذا اگر قرار باشد به آنها فشار بیاوریم، مردم در موضوع معیشت خود در تنگنا قرار خواهند گرفت.



مختار ادامه داد: هیچ نیرویی نباید حتی در صورت وقوع جرم یا کار خلاف قانون پیش از صدور حکم اقدام به برخورد نامتعارف با فرد خاطی کند.



سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به پیگیری این موضوع از فرمانده ناجا، رئیس مجلس و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، خاطرنشان کرد: دکتر لاریجانی در خصوص این موضوع به وزیر کشور دستور پیگیری داد همچنین مکاتباتی با سردار اشتری و فلاحت پیشه داشته ام و خواستار اعزام بازرسان ویژه به منطقه و برگزاری جلسه با صیادان شدم تا موضوع به صورت ریشه ای برطرف شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 281001
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار