خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/10/24 - 15:02
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
علی رضا بیگی:

خودکفایی صنعت دفاعی ایران می تواند الگویی برای تولیدات داخل باشد

نماینده مردم تبریز،آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: خودکفایی صنعت دفاعی ایران و تکنولوژی بالایی که موجب عدم وابستگی بیگانگی شده می‌تواند الگویی برای تولیدات داخل باشد.

احمد علی رضا بیگی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به قدرت بالای بازدارندگی دفاعی ایران در منطقه گفت: آنچه روشن است در حوزه دفاعی قابلیت های خوبی به دست آورده ایم که این قابلیت ها با روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی بسیار متفاوت است. قابلیت های دفاعی جمهوری اسلامی ایران باعث شده از نطز تکنولوژی در این حوزه به کشور های خارجی وابستگی نداشته باشیم.  



نماینده مردم تبریز،آذرشهر و اسکو در مجلس ادامه داد: وابستگی در تکنولوژی های دفاعی برابر با از دست رفتن فرصت ها است و هیچ وقت یک کشور با این شرایط نمی تواند از امکانات موجود دفاعی خود در زمان جنگ استفاده کند.



علی رضا بیگی بیان کرد: این وضعیت در روزهای نبرد صدام با آمریکا زمانی مشاهده که تمام امکانات جنگی اهدایی نظام سلطه و غرب به دیکتاتور عراق در نبرد با ایران کارایی لازم را برای دفاع از عراق نداشت برای همین نمی توانیم از نظر دفاعی وابستگی نظامی داشته باشیم.



وی بیان کرد: قدرت دفاعی کشورمان ضمن این که موجب افزایش بازدارندگی در برابر دشمنان شده توانسته پاسخ سختی برای کسانی باشد که نمی خواهند منافع ملی را در نظر بگیرند.



نماینده مردم تبریز،آذرشهر و اسکو در مجلس تصریح کرد: بهترین نماد قدرت بالای دفاعی ایران، موشک باران پایگاه نظامی عین الاسد بوده که رخ دادن چنین اتفاقی در طول 80 سال اخیز بی سابقه بوده است.



وی عنوان کرد:در شرایطی چنین اتفاقی رخ داد که ترامپ اعلام کرده بود اگر جمهوری اسلامی بخواهد پاسخ به جنایتش بدهد 52 نقطه ایران را بمباران خواهد کرد.



وی ابراز کرد: موشک باران عین الاسد نشان داد که ایران توانایی های بالایی دفاعی در هر شرایطی را دارد و قدرت بازدارنگی اش به گونه ای است که دشمنان نمی توانند به کشورمان طمع داشته باشند، در نتیجه خودکفایی صنعت دفاعی کشورمان باید الگویی برای تولیدات داخل باشد.



علی رضا بیگی افزود:قابلیت های بالای دفاعی کشورمان زمانی بیشتر نمایان می شود که پهپاد فوق پیشرفته آمریکایی در شرق کشور مسلط شدیم که بر اساس تکنولوژی اش بعد از مسلط شدن نیروهای ایرانی بایستی خودکشی می کرد اما توانایی های بالای دفاعی مانع این امر شد.



وی یادآور شد: تمام موارد ذکر شده بیانگر قابلیت های دفاعی بالای جمهوری اسلامی ایران است که ضمن دارا بودن این قابلیت ها توانستیم اراده به کار گیری آن را در برابر دشمنی که از نظر توانایی نظامی در جهان دست بالا را دارد متجلی کنیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 312144
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار