خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/05/24 - 02:19
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
عضو هیئت رئیسه مجلس:

خلع سلاح حزب‌الله نهایت اصلاحات مدنظر مکرون در لبنان است

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بی خاصیت کردن و تبدیل کردن حزب الله لبنان به حزبی صرفا سیاسی هدف مکرون از دخالت در امور لبنان است.

 سیدناصر موسوی لارگانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به دخالت بی‌شرمانه فرانسه در حاکمیت لبنان، گفت: مکرون در سخنانی تحکم آمیز در بیروت، خواهان دولت قانون، آزادی و دموکراسی و اجرای اصلاحات مدنظر جامعه بین‌المللی شد،در حالی که فرانسه هنوز هم با اتهام بی عدالتی و عدم ایجاد دموکراسی ،درگیر گروه های جلیقه زردها است.



وی افزود: البته نهایت اصلاحات مدنظر مکرون،خلع سلاح حزب‌الله و  تبدیل کردن آن به حزبی صرفا سیاسی بدون شاخه نظامی است.



لارگانی با بیان اینکه تلاش آنها حذف قدرت بی چون و چرای جمهوری اسلامی از منطقه است، ادامه داد:جمهوری اسلامی ایران با رهبری‌های حکیمانه مقام معظم رهبری، به قدرت اول منطقه تبدیل شده است و هیچ کشوری نمی تواند خلاف اراده جمهوری اسلامی دست به اقدامی بزند.



بیشتر بخوانید:





نماینده مردم فلاورجان در مجلس در ادامه با بیان اینکه شرایط امروز لبنان نیازمند اتحاد و همدلی میان تمام گروه های لبنانی و مقابله با دسیسه آمریکا و صهیونیست هااست مطرح کرد: تقویت ثبات و امنیت در لبنان، کمک به امنیت در تحولات منطقه ای و جهانی خواهد بود و جمهوری اسلامی ایران قطعا از ثبات و امنیت لبنان حمایت می کند.



این نماینده مردم در مجلس دهم و یازدهم تاکید کرد: حزب الله لبنان به دلیل عملکرد خود تبدیل به یک جریان سیاسی تأثیرگذار در داخل این کشور و سطح منطقه خاورمیانه شده است و فشار تل آویو برای اقدام علیه حزب الله دور از ذهن نیست.



وی با اشاره به شیطنت رسانه های غربی و شبکه های اجتماعی علیه حزب الله و همسویی برخی عناصر داخلی لبنان با آنها خاطرنشان کرد: هدفی که جریان مخالف حزب‌الله در لبنان و قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی متحد با آن، پس از انفجار دنبال می‌کنند، نه صرفا ساقط کردن حکومت متحد با آن بلکه حذف مشارکت حزب الله در قدرت است.



موس.ی لارگانی با بیان اینکه  قدرت یافتن حزب الله و محور مقاومت موجب جلوگیری از تحقق نقشه ها و دسیسه های اروپا و آمریکا در منطقه شده است،تصریح کرد:  از این جهت که دولت مستعفی لبنان، متحد حزب‌الله است و تحت یک نوع محاصره اقتصادی و سیاسی قرار گرفته و عده ای از کارشناسان این انفجار را اقدامی برای ساقط کردن آن و روی کار آمدن دولت دست نشانده از سوی اروپا و آمریکا می‌دانند.



عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی  به حمایت های خود از لبنان برای عبور از این حادثه هولناک ادامه می دهد، مطرح کرد: همانطور که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فرمودند:جمهوری اسلامی ایران در هر جایی که برای مقابله با کفر و استکبار نیاز به حضور باشد، کمک خواهد کرد و در بیان این موضوع ملاحظه هیچ‌کس را نمی‌کنیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 302900
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار