خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/01/25 - 16:04
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : اجتماعی
موسوی لارگانی با یادآوری بیانات رهبری در مورد ایجاد رزمایش گسترده مواسات:

حمایت‌های مردم از محرومان ادامه‌دار و مستمر است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه حمایت‌های مردمی از افراد بی بضاعت ادامه‌دار و مستمر است، افزود: این حرکت مردم نشات گرفته از رفتار ائمه اطهار است.

سیدناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با یادآوری بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت ایجاد رزمایش گسترده مواسات برای یاری رساندن به افراد کم‌بضاعت و نیازمند، گفت: رهبری در نیمه شعبان به ابعاد مختلفی پرداختند که یکی از این آنها بحث ایجاد رزمایش مردمی برای حمایت از نیازمندان در آستانه حلول ماه مبارک رمضان  بود.



عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم ما همواره به دلیل فرمایشات ائمه اطهار و رهبران دینی به ویژه مقام معظم رهبری در حمایت از اقشار نیازمند جامعه پیش قدم بوده‌اند؛ هر ساله مردم در جشن نیمه شعبان سنگ تمام می‌گذارند و هزینه هایی را برای جشن ولادت با سعادت امام زمان (عج) هزینه می‌کنند اما امسال با توجه به بحران کرونا که مشکلات اقتصادی زیادی را برای خانواده‌ها به ویژه نیازمندان فراهم کرد تمامی نذرها در قابل بسته‌های معیشتی به نیازمندان و افراد بی بضاعت ارائه شد.



وی با تاکید بر اینکه حمایت‌های مردمی از افراد بی بضاعت ادامه دار و مستمر است، افزود: تا آنجایی که اطلاع داریم بر اساس برنامه‌ریزی‌ها مقرر شده روزه‌داران سراسر کشور در آستانه حلول ماه رمضان بسته‌های معیشتی را برای ارائه به افراد بی بضاعت آماده کنند و این اقدام تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد و به طور قطع این حرکت مردم نشات گرفته از حرکت ائمه اطهار است.



نماینده مردم فلاورجان یادآور شد: حضرت علی (ع) وقتی که به شهادت رسید آثار کیسه‌هایی که شب‌ها به دوش می‌گرفت و درب خانه فقرا می برد بر روی شانه‌های مبارکش بود؛ مردم ما هم پیرو این خانواده هستند و این روزها شاهد حرکت‌های بسیار ارزشمندی از سوی آنها برای حمایت از نیازمندان هستیم.



موسوی لارگانی با یادآوری اظهارات آیت‌الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه مبنی بر اینکه ده‌ها هزار خانواده نیازمند زندانیان به دستور مقام معظم رهبری و اقدام بنیاد مستضعفان مورد حمایت معیشتی قرار می‌گیرند، افزود:‌ خانواده زندانیان با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه هستند و به طور قطع دستور مقام معظم رهبری برای حمایت از آنها می‌تواند تاثیر زیادی در بهبود وضعیت معیشتی‌شان داشته باشد.



این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه دولت می توانست حمایت بیشتری را از نیازمندان داشته باشد، تصریح کرد: اما متاسفانه بسیاری از برنامه هایی که تاکنون توسط دولت برای حمایت از مردم اعلام شده در حد حرف، شعار و سخنرانی بوده و تحقق پیدا نکرده است؛ به عنوان مثال تعویق اقساط وام‌های بانکی عملیاتی نشد و همچنین قرار شد که که از 200 تا 600 هزارتومان به حساب سه میلیون خانوار به عنوان زیان‌های ناشی از کرونا پرداخت شود اما متاسفانه خانواده‌های بی بضاعتی مانند کارگران ساختمانی مراجعه کردند و شامل حال آنها نشد در حالی که این کارگران هیچ گونه درآمد و حتی بیمه ندارند.



وی یادآور شد: باید در رابطه با این سه میلیون خانوار شفاف‌سازی شود و دولت اعلام کند که به چه کسانی آن را پرداخت کرده در مورد یارانه بنزین هم با هر کسی صحبت می‌کنیم می گوید یارانه بنزین شامل حالم نشده است.



موسوی با انتقاد از اینکه دولت به وعده و وعیدهایش در مورد حمایت از نیازمندان عمل نکرد، یادآور شد: با تشدید و اعمال نظارت‌ها بر بازار می‌توان کمک زیادی به فقرا و نیازمندان کرد متاسفانه واقع وزارت صمت به درستی به وظیفه خود عمل نمی‌کند و همچنین سازمان تعزیرات در بحث مبارزه با گران فروشی و کم فروشی در انجام وظیفه قانونی خود کم‌کاری کرده بنابراین در بحران کرونا شاهد هستیم که قیمت برخی کالاهای اساسی چندین برابر افزایش یافت و هیچ برخوردی هم با متخلفان صورت نگرفت.



عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس دهم ادامه داد: اگر چه دولت در زمان افزایش قیمت بنزین اعلام کرد اجازه نمی‌دهیم به بهانه افزایش قیمت بنزین تا پایان سال قیمت کالاها افزایش یابد اما متاسفانه شاهد افزایش روزانه قیمت ها بودیم  و اگر دستگاه‌ها به وظیفه خود در مقابله با گران‌فروشی به خوبی عمل کنند شاهد بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی نیازمندان خواهیم بود./



پایان پیام

  • کد خبر : 296741
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار