خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/05/13 - 10:49
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
لطفی خبر داد:

حل مشکل زمین بیمارستان ولی عصر(عج) رزن در مذاکره با مسئولان هلال احمر/ بهره برداری از 27 خانه بهداشت و درمانگاه در هفته دولت

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی از حل مسئله زمین بیمارستان ولیعصر(عج ) در این شهرستان با انجام مذاکره با مسئولان هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی استان همدان خبر داد.

حسن لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به دیدار خود با رئیس جمعیت هلال احمرگفت: بیمارستان ولیعصر(عج) شهر رزن تنها بیمارستان شهرستان بوده که برای تجهیز و افزایش 150 تخت خوابی آن موافقت شده است.



نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: 5 هکتار از زمین این بیمارستان در تملک هلال احمر است که این موضوع روند تکمیل آن را با مشکل مواجه کرده است.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: طی این دیدار هیئتی از هلال احمر کشور برای بررسی موضوع و حل آن به شهرستان رزن سفر کرده و در این جلسه مقرر شد که در جلسه ای با دانشگاه علوم پزشکی استان همدان موضوع تعیین تکلیف شود.



عضو مجمع نمایندگان استان همدان خاطرنشان کرد: از 30 هزار مترمربع زمینی که قرار است بیمارستان ولی عصر (عج) در آن احداث شود 25 هزارمتر در اختیار دانشگاه علوم پزشکی همدان است که درحال حاضر محل بیمارستان فعلی رزن بوده و 5 هزارمتر آن نیز در  اختیار هلال احمر است.



لطفی تصریح کرد:‌با مذاکره با هلال احمر  مقرر شد که قرارداد اجاره ای میان هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی همدان منعقد شود تا  عملیات اجرایی احداث بیمارستان انجام شود.



وی افزود:درخصوص 25 هزارمتری که در اختیار دانشگاه علوم پزشکی همدان است، قرارداد اجاره ای بین دانشگاه و علوم پزشکی منعقد می شود که مالکیت عرصه این زمین متعلق به هلال احمر و مالکیت اعیانی متعلق به دانشگاه علوم پزشکی باشد و قرار شد تا 18 مرداد این قرارداد منعقد شود تا کل زمین در اختیار دانشگاه علوم پزشکی برای احداث بیمارستان قرار گیرد تا برای تامین زمین بیمارستان دیگر مشکل نداشته باشیم.



تامین آب شرب اکثر روستاهای رزن



وی همچنین درخصوص وضعیت آبی این شهرستان گفت:با تخصیص اعتبارات استانی،آب اکثر روستاهای شهرستان رزن که فاقدآب شرب بودند، تامین شد.



نماینده مردم رزن درمجلس شورای اسلامی افزود:در سال گذشته ساخت31 خانه بهداشت و درمانگاه نیز در دستور کار قرارگرفت که از این تعداد 27 در مانگاه 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم تا هفته دولت در سال جاری بتوانیم  این درمانگاه ها را به بهره برداری برسانیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 206702
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار