خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/28 - 11:24
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
قادری مطرح کرد؛

حل مشکلات تحریمی ایران با بهره گیری از ظرفیت ترکمنستان در توسعه کریدور شمال-جنوب

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: کشورمان می تواند بعنوان بخشی از کریدور جنوب به شمال با استفاده از ظرفیت ترکمنستان برای حل مشکلات اقتصادی به ویژه در بحث تحریم ها بهره گیرد.

جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به گشایش‌ها و شکوفایی روابط بازرگانی و تجاری ایران و ترکمنستان، گفت: با توجه به مرزی گسترده ای که کشورمان با ترکمنستان دارد، می توانیم تعاملات و روابط بسیار خوبی با این کشور داشته باشیم از طرفی نیز شرکت های ایرانی شرایط لازم برای حضور در این کشور و انجام طرح ها و پروژه های اقتصادی و فعالیت های پیمانکاری را دارند.



نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس یازدهم ادامه داد: یکی از اشتباهات فاحش دولت گذشته عدم استفاده از تعاملات اقتصادی بین کشورمان با ترکمنستان بود و متاسفانه فرصت های بیشماری را از دست داد اما در دولت سیزدهم کارهای ارزشمندی در این راستا صورت گرفت و مهم ترین آن، استفاده از ظرفیت های کشورهای همسایه است.



وی افزود: دیپلماسی اقتصادی که در دولت سیزدهم مورد توجه جدی قرار گرفت، اولویت آن باید کشورهای همسایه باشد که طبعا ترکمنستان  با توجه به منافع مشترک، قرابت مذهبی و فرهنگی و آداب و رسوم جایگاه ویژه ای در این خصوص دارد که می توانیم در این راستا به عنوان بخشی از کریدور جنوب به شمال باشیم و از ظرفیت ترکمنستان برای حل مشکلات اقتصادی به ویژه در بحث تحریم ها استفاده کنیم.



عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ترکمنستان در پیمان های مختلفی با کشورمان همراه است که می توانیم در بحث برق، گازرسانی، ارتباطات ترانزیتی و کارهای اقتصادی مشترک از ظرفیت ترکمنستان استفاده کنیم، البته دولت کارهای مثبتی در خصوص افزایش مناسبات با ترکمنستان انجام داده است که لازم است با سایر همسایگان نیز صورت گیرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 371695
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار