خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/11/30 - 05:34
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
رضایی:

جریان المستقبل باید مرز خود با سعودی ها مشخص کند/ارتباط ایده آل میان دولت لبنان با حزب الله

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت:در طی دوران نخست وزیری سعد حریری ارتباط حزب الله با دولت بسیار ایده آل بوده است.

محمد ابراهیم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت  در خصوص انتخابات آتی در لبنان و دخالت های سعودی در امورداخلی لبنان گفت: لبنان از گذشته همواره تحت نفوذ فرانسه و سعودی ها قرار داشت و جریان المستقبل با حمایت هایی که از جانب رژیم سعودی از ایشان صورت می گرفت و تبلیغاتی در میان اهل سنت لبنان انجام میشد، بیشترین آراء را در پارلمان لبنان از آن خود می کرد.



نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی افزود: بعد از روی کار آمدن سلمان و دخالت هایی که پسرش بن سلمان در امور داخلی کشورهای منطقه مخصوصا لبنان انجام می داد، بسیاری از معادلات سیاسی در لبنان را پیچیده کرده و باعث شده است مردم لبنان نسبت به دخالت های سعودی بسیار خشمگین شوند.



وی ادامه داد: وادار کردن سعد حریری به استعفاء در خاک عربستان یک خطای استراتژیک برای سران سعودی بشمار میرفت و دلیل آن حمایت هایی بود که از جانب حزب الله و مقامات لبنان از نخست وزیری سعد حریری صورت می گرفت و باعث شد مجدد سعد حریری به عنوان نخست وزیر به کارش ادامه دهد.



این نماینده مجلس در دوره دهم تصریح کرد: در طی دوران نخست وزیری سعد حریری ارتباط حزب الله با دولت بسیار ایده آل بوده و نخست وزیر لبنان از حزب الله بعنوان مدافع منافع لبنان یاد کرد.



وی تأکید کرد: جریان المستقبل برای ادامه حیات سیاسی خود در لبنان باید ارتباط خود با سعودی را کاهش داده، چرا که مردم لبنان از چهره هایی که سعودی از آنها حمایت کند، اعتماد نخواهد کرد اما سران سعودی نخواهند گذاشت لبنان از دستشان بروند و تلاش های خود را در جهت دخالت در انتخابات پارلمان لبنان بکار خواهند برد.



عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: انتخابات آینده لبنان بسیار مهم است و حفظ آرامش در لبنان و عدم ایجاد تنش های سیاسی می تواند به بسیاری از توطئه هایی که وحدت لبنان را خدشه دار میکند، از بین ببرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 232711
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار