خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/11/18 - 11:19
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
رحیمی:

تلاش اصولگرایان در ساخت چهره جدید برای انتخابات 1400/فضای دو قطبی‌سازی از بین رفته است

عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به اینکه به نظر می رسد اصولگرایان در تلاش هستند چهره جدیدی را برای انتخابات 1400بسازند، گفت: فضای کنونی جای دو قطبی سازی را از بین برده و عملکرد جریان اصلاحات در مسیر پیش رو انتخابات تاثیر مهمی دارد.

علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه مقایسه دولت دوم اصلاحات با دولت دوازدهم و طرح موضوع برای ریاست جمهوری مقداری زود است، گفت: باید اذعان کرد که در شرایط کنونی طرح بحث انتخابات 1400 اگر موضوع انحرافی نباشد، اولویت غیرمرتبط برای کشور است.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت دوم اصلاحات با دولت دوازدهم به هیچ وجه قابل مقایسه نیست، تصریح کرد: شاید به لحاظ مدیریتی و اجرایی قیاس هایی انجام شود اما از نظر سیاسی اصلا نباید قیاس کرد.



وی همچنین ادامه داد: باید یادآور شد که حوادث 88 را در کشور تجربه کرده ایم و این مهم تاثیر قابل توجهی بر فضای سیاسی کشور داشته است و همچنان که این امر تاثیر در گروه بندی های سیاسی نیز دارد؛ بر این اساس می توان گفت که چنین شرایطی را در دوره دوم خاتمی تجربه نکرده ایم و گروه ها و جناح ها فضای عادی داشتند لذا این موضوع نقطه عطفی است و این قیاس را زیر سوال می برد.



این نماینده مردم در مجلس دهم بیان کرد: به هر حال مهم این است هم اکنون که مردم رای مثبت به جریان اصلاحات دادند، منتخبان این جریان در مجلس شورای اسلامی و شوراها بتوانند مطالبات مردمی را برآورده کنند و اقدامات اقناعی برای مردم انجام دهند که هر نوع پیش بینی را تحت تاثیر قرار می دهد.



عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در رابطه با اینکه آیا اصولگرایان چهره جدیدی برای انتخابات آتی دارند یا خیر، اظهارکرد: به نظر می رسد اصولگرایان در تلاش هستند چهره جدیدی را بسازند.



عضو مجمع نمایندگان استان تهران در پاسخ به این سوال که آیا امکان تکرار شانسی که جریان اصولگرایان در پایان دولت اصلاحات با چهره ای مثل احمدی نژاد آورد وجود دارد یا خیر، گفت: بعید می دانم تکرار شود لذا آن تفکر جایی ندارد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست های خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بعد از دوره آقای خاتمی دو قطبی های کاذبی را با فضا سازی علیه مرحوم هاشمی شروع کردند و همزمان هم علیه جریان اصلاحات و آقای خاتمی ولی فضای کنونی جای دو قطبی سازی را از بین برده و در شرایط کنونی مهم عملکرد مدیران اجرایی و جریان اصلاحات است که در مسیر پیش رو انتخابات ریاست جمهوری خیلی تاثیر مهمی دارد./



پایان پیام

  • کد خبر : 231058
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار