خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/04/03 - 11:55
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نوریان:

تعلیق ناقص ایران از لیست سیاه با هدف تایید لوایح چهارگانه است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی می گوید  اجرایی کردن برخی بندهای مقابله ای علیه ایران در زمینه تعلیق لیست سیاه با هدف افزایش فشار برای تایید کامل لوایح چهارگانه است.

اردشیر نوریان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تمدید ناقص تعلیق ایران از لیست سیاه FATF گفت: به طور باید کنوانسیون ‌CFT و پالرمو و در کل لوایح چهارگانه را که ذیل موضوع FAFT مورد بحث است را به صورت کل واحد در نظر گرفت.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: در واقع این جنس از کنوانسیون ها، مقررات و مکمل هایی دارند که برای هدف اصلی و نهایی یعنی کنترل منابع مالی و منابع تروریستی طراحی شده اند، تعلیق ناقص در واقع بازی است که غرب با جمهور اسلامی ایران انجام می دهد.



نماینده مردم شهرکرد در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به اجرای اولین بند 9 گانه اقدام مقابل ایران، اظهار داشت: در واقع با فاز بندی و اجرایی کردن بندهای مختلف در نظر دارند جمهوری اسلامی را به سمت تایید کامل لوایح چهارگانه سوق دهند.











fatf


 



وی با اشاره به لزوم تصمیم گیری برای CFT  و پالرمو، بیان داشت: از سوی دیگر ایران باید منافع و مصالح ملی را در نظر بگیرد و نسبت به پیوستن به کل این کنوانسیون ها تصمیم گیری کنند، که این امر در مجمع تشخیص مصلحت نظام در جریان است و اگر احیانا موضوعات مجدد به مجلس ارجاع داده شود، قوه مقننه نیز پیگیر خواهد بود.



تعلیق ناقص از لیست سیاه، در واقع بازی است که غرب با جمهور اسلامی ایران انجام می دهد.



نوریان در این باره که تعلیق از لیست سیاه مطلق نبوده، گفت: در واقع این روش سیاست دو پهلویی است که غرب دنبال می کند، بعضا شاهد هستیم برخی بندها تعلیق می شود و برخی بند ها به مرحله اجرا در می آید که خلاف روح حاکم بر این لوایح و کنوانسیون هایی است که در واقع مکمل یکدیگرند.



این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: از سوی دیگر مسئولان نظام نیز باید یا کل این لوایح را ببپذیرند یا به طور کامل آن ها را رد کنند، تایید بخشی و نپذیرفتن برخی از لوایح چهارگانه نه مشکل ما را رفع و نه رضایت جامع بین الملل را کسب می کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 283254
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار