خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/05/06 - 09:42
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
علیزاده در تشریح عملکرد فراکسیون "حمایت از توسعه روابط کشورهای عضو اکو":

تشکیلات اکو ظرفیت بالایی برای رفع برخی از تحریم ها را دارد

رئیس فراکسیون حمایت از توسعه روابط کشورهای عضو اکو گفت: تشکیلات اکو پتانسیل بسیار بالایی دارد به ویژه در شرایط فعلی که یک سری مشکلات خارجی داریم، و چنانچه از این ظرفیت‌ها استفاده شود، می‌تواند در زمینه رفع برخی از تحریم‌ها بسیار کمک‌کننده باشد.

رضا علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح عملکرد فراکسیون حمایت از توسعه روابط کشورهای عضو اکو گفت: این فراکسیون سال گذشته با هدف کمک به توسعه روابط کشورهای عضو، در مجلس تشکیل و با استقبال تعداد کثیری از نمایندگان رو به رو شد. تشکیلات اکو پتانسیل بسیار بالایی دارد به ویژه در شرایط فعلی که یک سری مشکلات خارجی داریم، و چنانچه از این ظرفیت‌ها استفاده شود، می‌تواند در زمینه رفع برخی از تحریم‌ها بسیار کمک کننده باشد.



برای داشتن ارز مجازی یا غیر مجازی در حوزه پول مشترک بین کشورها قدم‌هایی برداشتیم



نماینده مردم ورزقان، خاروانا در مجلس شورای اسلامی افزود: ظرفیتی که در 10 عضو کشورهای عضو اکو وجود دارد، شامل حوزه‌های حمل و نقل، انرژی، صادرات و واردات بین این کشورها، ایجاد تعرفه‌های خاص برای کالاهایی که بین این کشورها رد و بدل می‌شود، می‌تواند باعث توسعه و افزایش همکاری‌ها شود.



مجموعه اکو می تواند موفق تر باشد



رئیس فراکسیون حمایت از توسعه روابط کشورهای عضو اکو با ابراز تاسف از اینکه در این مدت مجموعه اکو، علی‌رغم اینکه زیرساخت‌های حقوقی خوب و پایداری دارد اما چندان موفق نبوده، تصریح کرد: در این راستا جلسات متعددی را در ایران با حضور دبیر کل اکو، دبیر فرهنگی و اقتصادی اکو و چندین نفر از وزرا مثل وزیر نیرو، صنایع، اقتصاد و حتی در مجلس با حضور نمایندگان و رئیس مجلس داشتیم و همه استقبال کردند.



به دنبال امتیاز بین کشورها برای صادرات و واردات هستیم



نایب رییس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پیشنهاداتی در حوزه مدیریت انرژی، حوزه برق و تشکیل بازار مشترک برق بین کشورها، ایجاد تعرفه ترجیحی بین این کشورها به طوری‌که بتوانیم امتیازی برای واردات و صادرات بین کشورها را در نظر بگیریم و افزایش پیدا کند.



علیزاده با بیان اینکه در حوزه پول مشترک بین این کشورها جلسات متعددی را با حضور کارشناسان و مسئولان بانک مرکزی داشتیم، افزود: به این صورت که برای داشتن ارز مجازی یا غیر مجازی در حوزه پول مشترک بین کشورها قدم‌هایی برداشتیم و کار سخت و سنگینی بوده اما امیدواریم نتیجه بگیریم.



مجلس حمایت خوبی از فراکسیون حمایت از توسعه روابط کشورهای عضو اکو کرده



این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: مجلس با تمام ظرفیت و پتانسیل خود با تشکیل این فراکسیون خواسته اعلام کند که حاضر هستیم تا از این مجموعه حمایت کنیم تا این روابط در شرایط فعلی تقویت شود و برخی از مشکلات و گره‌ها را در حوزه صنعت، اقتصاد و مبادلات تجاری حل کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 285493
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار