خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/02/22 - 14:19
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
سرویس : صحن
یوسف‌نژاد قرائت کرد:

تذکر کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکر کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، علی اصغر یوسف نژاد در نشست علنی امروز (یکشنبه، 22 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را بدین شرح قرائت کرد:



تذکر علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به وزیر دادگستری: چرا نشریه صدا طی تشریفات قانونی و هیأت نظارت بر مطبوعات توقیف شد.



تذکرعلیرضا محجوب نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس نادر قاضی پور  و روح الله حضرت پور طلاتپه  و سیدهادی بهادری نمایندگان مردم ارومیه به وزرای راه و شهرسازی و کشور: تسریع در تکمیل فوری احداث جاده شهید کلانتری-ارومیه به تبریز.



تذکرعلیرضا محجوب نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس  و نادر قاضی پور و روح الله حضرت پور طلاتپه نمایندگان مردم ارومیه به وزیر نیرو: جلوگیری از پر کردن چاه آب دامداران و کشاورزان. همچنین تذکر به وزیر آموزش و پرورش: تسریع در انتقال معلمان به محل سکونت آنها.



تذکر علی وقف چی نماینده مردم زنجان و طارم به وزیر کشور: تعیین تکلیف وضعیت اشتغال تاکسیرانان و اتوبوسرانان و سختی کار آنها. همچنین تذکر به وزیر جهاد کشاورزی: تعیین تکلیف قیمت سیر در شهرستان طارم.



تذکر شمس الله شریعت نژاد نماینده مردم رامسر به وزیر دادگستری: چرا وضعیت پذیرفته شدگان قوه قضائیه که از سال 96 بلاتکلیف مانده‌اند را روشن نمی‌کنید. همچنین تذکر به رئیس جمهور: چرا به تاکسیرانان در حوزه تأمین، تسهیلات بانکی کم بهره برای تعویض خودروهای فرسوده و تأمین لوازم یدکی با توجه به کرایه تعیین شده توجه نمی‌شود. همچنین تذکر به وزیر جهاد کشاورزی: چرا با گذشت بیش از 6 ماه هنوز محافظان جنگل حقوق دریافت نکرده‌اند.



تذکر سیدمحمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر و  اکبر رنجبرزاده  نماینده مردم اسدآباد به وزیر امور خارجه: ضرورت پیگیری و علت و دلایل ضیافت افطاری سفارت انگلستان با معرفی افراد شرکت‌کنندگان و احضار سفیر آن کشور.



تذکر حبیب اله دهمرده نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند به وزیر امور خارجه: در مورد آزادی گروگان‌های سیستان و بلوچستان اقدام موثری صورت نمی‌گیرد.



تذکر سیده فاطمه ذوالقدر  نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به همراه 5 نفر از نمایندگان به وزیر جهاد کشاورزی: شفاف سازی در مورد هزینه کرد بودجه قنوات برای خرید بلیت هواپیما و اثاث و ملزومات اداری و همچنین طرح موضوع صادرات بودجه یک روزه با توجه به نیاز داخلی.



تذکر نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات به همراه 2 نفر از نمایندگان به وزیر کشور: چرا علیرغم مکاتبات متعدد مبنی بر درخواست ارائه گزارش از چگونگی اجرای دستورالعمل تشکیل شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان‌ها و شهرستان‌ها؛ متأسفانه تاکنون به غیر از چند استان محدود، مابقی استان‌ها نسبت به برگزاری جلسات هیچ اقدامی نکرده‌اند. چرا وزارت کشور نسبت به این امر مهم هیچ‌گونه اقدام حداقلی انجام نداده است.



تذکر نصرالله پژمانفر ، محمدحسین حسین زاده بحرینی  و جواد کریمی قدوسی  نمایندگان مردم مشهد و کلات به رئیس جمهور: چرا دولت نسبت به تعیین تکلیف وضعیت سپرده گذاران 4 تعاونی فرشتگان، بدرتوس،الزهرا و پیوند و همچنین موسسات پولی و مالی از طریق الزام سهامدارن این موسسه برای فروش املاک و تأمین وجه سپرده‌گذاران و همچنین تسریع در تسویه اقدام لازم نمی کنند.



تذکرسکینه الماسی نماینده مردم کنگان، دیر و جم به همراه 10 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور و وزیر اقتصاد: علت عدم اجرای بند (ل) تبصره (16) قانون بودجه سال 98.



تذکر عبدالله سامری نماینده مردم خرمشهر به وزیر کشور: پاسخگویی به بی‌عدالتی و بی قانونی وزارت کشور نسبت به برخی انتخابات شورای شهرها.



تذکر علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان به وزیر کشور: علت کوتاهی وزارتخانه در برخورد با مسئولان پروازی در استان مرکزی به ویژه شهرستان‌های محلات و دلیجان چیست.



تذکر اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: جنابعالی نظارتی بر مخابرات و شرکت‌های وابسته ندارید و حقوق کارکنان این مجموعه تضییع می‌شود، اگر این روند ادامه داشته باشد ناچاریم از طریق ابزارهای نظارتی مجلس با جنابعالی برخورد کنیم.



تذکرسیدمهدی مقدسی  نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب به وزیر اقتصادی و دارایی: ضرورت تسریع در تعیین تکلیف سهامدار عمده شرکت هپکو و تلاش در احیاء و رونق مجدد شرکت مذکور.



تذکر قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم نوشهر و چالوس به رئیس جمهور: علت تعلل دولت، وزارت آموزش و پرورش و سازمان امور استخدامی در تنظیم آیین‌نامه قانون استخدام معلمان حق‌التدریس، خرید خدمت، پیش دبستانی و نهضت سوادآموزی چیست؟ آیا حق معلمان این است؟



تذکر احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر به وزیر کشور: تسریع در ارتقاء دهستان جمیل با عنایت به درخواست‌های مکرر مردم، استانداری و نمایندگان مجلس.



تذکر محسن بیگلری نماینده مردم سقز و بانه به وزیر دادگستری: به کارگیری جوانانی که از سال 96 در آزمون استخدامی قوه قضائیه قبول شده‌اند اما همچنان سرگردان و بیکار هستند.



تذکر علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و  دلیجان به وزیر راه و شهرسازی: چرا در مورد احداث ایستگاه راه‌آهن قطار سریع‌السیر در حوزه دلیجان تعلل می‌کنید و همچنین تذکر به رئیس جمهور: برخورد با شرکت‌کنندگان بخش دولتی در مراسم افطاری سفارت روباه پیر انگلیس چیست.



تذکر نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات به همراه دو تن از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی: چرا حقوق کارکنان شرکت تراورس راه آهن از محل بودجه عمرانی کشور و وزارت راه و شهرسازی تأمین می‌شود و با توجه به اینکه بودجه عمرانی به صورت فصلی پرداخت می شود متأسفانه این موضوع باعث معوق شدن حقوق 6 هزار نفر از کارکنان در سراسر کشور شده است. همچنین تذکر به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: چرا سازمان تأمین اجتماعی در سال گذشته رتبه اول شکایت مردمی به دیوان عدالت اداری را با 65 هزار شکایت داشته‌اند و این موضوع نشان‌دهنده موانع فراوانی است که سازمان تأمین اجتماعی برای رونق تولید ایجاد کرده است.



تذکر بیت الله عبداللهی نماینده مردم اهر و هریس به وزیر راه و شهرسازی: چرا تکلیف بیمارستان تخریب شده در زلزله 91 هریس مشخص نمی‌شود.



تذکر عین الله شریف پور نماینده مردم ماکو، چالدران، پلدشت و شوط به وزیر امور اقتصادی و دارایی: تعیین تکلیف بدهکاران به سیستم بانکی تا سقف صد میلیون تومان که با مراجعات مکرر قصد تسویه حساب بدهی را دارند اما بانک‌ها پاسخ نمی‌دهد و همچنین تذکر به رئیس جمهور:  تسریع در اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری به منظور تحقق عدالت در پرداخت حقوق و دستمزد.



تذکر احمد صفری نماینده مردم کرمانشاه به وزیر جهاد کشاورزی: علت بی‌توجهی به تعیین تکلیف مهندسان ناظر کشاورزی بیکار در استان کرمانشاه چیست؟



تذکر جواد کاظم نسب الباجی نماینده مردم اهواز و باوی به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: علت عدم تکمیل پروژه اورژانس بیمارستان رازی اهواز علیرغم هزینه‌های سنگین از بیت‌المال چیست؟



تذکر عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد به وزیر امور اقتصادی و دارایی: لزوم رسیدگی عاجل به مشکلات بانکی زلزله زدگان بروجرد در سال 85 و بخشودگی سود جرایم و پیگیری جهت بخشودگی کامل با توجه به عدم توان مالی مردم در پرداخت اقساط.



تذکر بهروز بنیادی نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد به وزیر ورزش و جوانان: از جنابعالی انتظار می‌رود که درباره حادثه تلخ الزورا عراق و  ذوب آهن ایران اقدام لازم را جهت دفاع از هویت ملی ما انجام دهید.



- تذکر جبار کوچکی نژاد نماینده رشت به رئیس جمهور؛ چرا قانون بودجه سال 98 را اجرا نمی کنید؟ به ویژه تبصره 7 درباره تهیه کالاهای اساسی با ارز ترجیحی



- تذکر صدیف بدری نماینده اردبیل به رئیس جمهور و وزیر دادگستری؛ چرا پس از 18 ماه پذیرفته شدگان نهایی آزمون استخدامی قوه قضائیه به دلیل اعتبارات مالی تعیین تکلیف نشده اند.



- تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر به وزیر آموزش و پرورش؛ چرا حق مسکن و ماموریت خارج از کشور فرهنگیان به شکل کامل پرداخت نمی شود؟



تذکر سیدجواد ساداتی نژاد  نماینده مردم کاشان و آران بیدگل به رئیس جمهور: چرا بیمه دی به تعهدات خود در قبال ایثارگران عمل نمی کند و موجب مشکلات تأمین داروهای مورد نیاز ایثارگران شده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 280091
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار