خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/03/21 - 14:10
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
سرویس : صحن
یوسف‌نژاد قرائت کرد:

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، علی اصغر یوسف نژاد در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 21 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را بدین شرح قرائت کرد:



- تذکر علی اسماعیلی نماینده نور و محمودآباد به وزیر نیرو: توقف پروژه سد لاستیکی سرخ رود و عدم پیشرفت پروژه نیروگاه.، همچنین تذکر به وزیر راه و شهرسازی: عدم پرداخت طلب پیمانکاران جاده چمستان - نور. همچنین تذکر به وزیر نفت: عدم تحویل قیر مورد تقاضای مصوبه راه و شهرسازی.



- تذکر سیدمحمدجواد ابطحی نماینده خمینی شهر به وزرای  تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت: ضرورت بازنگری در هیأت مدیره و مدیرعامل فعلی شرکت دخانیات با توجه به ضعف مدیریت و گزارش‌های متعدد مبنی بر تبانی در معاملات و فعال بودن 6 خط از 81 خط تولید برش شرکت BAT.



- تذکر علی محمد شاعری نماینده بهشهر، نکا، گلوگاه به وزیر جهاد کشاورزی: با توجه به مجوز قانونی چرا اجازه بهره‌برداری از درختان شکسته و افتاده و خشک را به مجریان طرح‌ها نمی‌دهید، به چه دلیل اجازه می‌دهید کارگران طرح‌های جنگلداری شمال بیکار شوند.



- تذکر هاجر چنارانی نماینده نیشابور، فیروزه به ریاست جمهوری: در آسایشگاه جانبازان مشهد، جانبازان قطع نخاع هیچگونه امکانات بهداشتی و درمانی ندارند. همچنین در تذکر دیگر به ریاست جمهوری: درمان ایثارگران به شدت دچار مشکل شده است و بودجه دارو  و درمان ایثارگران پرداخت نمی‌شود. همچنین در تذکر دیگر به ریاست جمهوری: ایثارگران به شدت گرفتار درگیر مشکل دارو و درمان شده‌اند، بنیاد شهید رسما تعطیل است، جانبازان به جای داروها که داروخانه‌ها حمایت نمی‌کنند به اعتیاد و داروهای مسکن اعتیادآور روی آورده‌اند.



- تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، میمه، برخوار به وزیر نیرو: دستور فوری دهید با عنایت به بارندگی بیش از دو هزار میلی‌متر بر سرشاخه‌های زاینده رود، 80 میلیون آب فروخته شده به کشاورزان دشت برخوار را تحویل دهند. همچنین تذکر به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: برابر تبصره 1 ماده 14 اساسنامه صندوق تأمین اجتماعی وزیر رفاه می‌تواند حداکثر 6 ماه برای انجام مسئولیت مدیرعامل، سرپرست منصوب نماید، لذا ادامه فعالیت سرپرست سازمان بعد از 6 ماه فاقد وجاهت قانونی است و در حالی که صدور احکام حقوقی جدید بازنشستگان،کارگران و مستمری‌بگیران و اجرای طرح متناسب‌سازی معطل مانده باید سریعا مدیرعامل سازمان معرفی شود.



- تذکر نادر قاضی پور و روح الله حضرت پور طلاتپه  نمایندگان ارومیه به وزیر بهداشت و درمان: تسریع در احداث درمانگاه‌های تیپ 1 و 2 در روستاهای بزرگ دور افتاده از مرکز شهرستان ارومیه. همچنین تذکر به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: صدور دستور اکید به شرکت مخابرات بدون اطلاع قبلی تلفن ثابت منازل را قطع نکند. همچنین تذکر به وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح: تسریع در افزایش حقوق رزمندگان جبهه‌ها و بیمه آنها چندین سال مبلغ 600 هزار تومان در خصوص رزمندگانی منظور نشده است. همچنین تذکر به وزیر جهاد کشاورزی: تسریع در احداث گلخانه در داخل جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی و شهرستان اورمیه برای  کشاورزان. همچنین تذکر به وزرای دادگستری و اقتصاد: تسریع در تکمیل و افتتاح آزمایشگاه‌های بدون پزشک قانونی ارومیه. همچنین تذکر به وزیر صنعت، معدن و تجارت: تسریع در صدور دستور به اتاق اصناف برای بازگشایی سایت صدور پروانه کسب نانوایی، همچنین تذکر به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: تسریع در تکمیل تالار بزرگ شهر ارومیه. همچنین تذکر به وزیر اقتصاد و دارایی: تسریع در صدور مجوز صادرات مواد مصرفی موقت در گمرک مرزی سرو. همچنین تذکر به وزیر کشور: تبدیل روستاهای بالاجی، بالو، دیزج، مرگو به شهر. همچنین تذکر به وزیر نفت: گازرسانی به روستاهای انزل شمالی و بخش‌های فاقد گاز ارومیه. همچنین تذکر به وزیر نیرو: تسریع در بتن کردن کانال‌های اصلی رودخانه‌های ارومیه. همچنین تذکر به وزرای راه و شهرسازی و صنعت،معدن و تجارت: جلوگیری از واردات موقت تانکرهای حمل و نقل گاز مایع. همچنین تذکر به وزیر امور خارجه: تسریع در احداث کنسولگری دولت مرکزی عراق در شهرستان ارومیه. همچنین تذکر به وزیر علوم و تحقیقات و فناوری اطلاعات: تسریع در اختصاص رشته‌های مورد نیاز دانشگا‌ه‌های آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی آفاق.



- تذکر نبی هزارجریبی نماینده گرگان، آق قلا به وزیر جهاد کشاورزی: کشاورزان و گندمکاران جو و کلزا را دریابید. بر مراکز خرید  و مخصوصاً مراکز تصمینی نظارت داشته باشید؛ کشاورزان را دریابید. همچنین تذکر به ریاست جمهور: تعویق زمان برگزاری کنکور جهت ایجاد آرامش در جوانان.



- تذکر امیر خجسته نماینده همدان، فامنین به وزیر امور اقتصاد و دارایی: لزوم توجه جدی به ساماندهی بازار ارز و جلوگیری از افت ارزش پول ملی.



- تذکر نصرالله پژمانفر نماینده مشهد، کلات به وزیر بهداشت و درمان: بیش از یک سال از ابلاغ قانون حمایت از حقوق معلولان در تاریخ 8/2/97 می‌گذرد اما متأسفانه تاکنون نسبت به اجرای ماده 6 قانون حمایت از حقوق معلولان توسط وزارت بهداشت اقدامی صورت نگرفته و تمامی مکاتبات جامعه هدف با وزارت بهداشت بی‌نتیجه مانده است، با توجه به مشکلات عدیده روزافزون چرا افراد دارای معلولیت نباید از بیمه توانبخشی بهره‌مند گردد. همچنین تذکر به وزیر راه و شهرسازی: چرا با توجه به اینکه توسعه صادرات غیر نفتی در اولویت برنامه‌های دولت بوده و این موضوع با ایجاد زیرساخت‌های لجستیکی مناسب امکان‌پذیر است ولی صادرکنندگان خراسان رضوی همچنان با کمبود واگن قطار باری برای صادرات مواجه هستند و این در حالی است که چند ماه قبل با دستور وزیر راه مشکل به طور موقت حل شد ولی مجددا کمبود واگن به عنوان مشکل اساسی در این استان مطرح است. همچنین تذکر به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: چرا علیرغم توانمندی قابل توجه تولیدکنندگان داخلی صنعت تجهیزات مخابرات و خودکفایی کشور در تولید تجهیزات انتقال و پهنه باند مورد نیاز در شبکه زیرساخت کشور و با توجه به امکان مداخله وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات راهبردی در حمایت از تولیدات داخلی اپراتورهای ثابت، سیار و شرکت ارتباطات زیرساخت تجهیزات اصلی پرو‌ژه‌های زیرساختی شرکت مخابرات کشور را از شرکت‌ها و برندهای خارجی تأمین می‌کنند.



- تذکر یعقوب شیویاری نماینده میانه به وزیر نیرو: تعجیل و تسریع در روند تکمیل پایاب‌های سد آیدوغموش میانه.



- تذکر شمس الله شریعت نژاد نماینده تنکابن و رامسر به ریاست جمهور: چرا بنیاد علوی به بهانه‌های مختلف از اجرای بند (ج) آیین‌نامه اجرایی ابلاغی طفره می‌رود و موجب نارضایتی مردم را فراهم می سازد.



- تذکر ولی ملکی نماینده مشکین شهر به وزیر آموزش و پرورش: چرا معاون آموزش ابتدایی وزارتخانه تست بسندگی زبان فارس را به بخش سلامت نوآموزان در دستور کار قرار داده است، این تصمیم برخلاف اصل 15 قانون اساسی است.



- تذکر علیرضا سلیمی نماینده محلات، دلیجان به همراه 22 نفر از نمایندگان به ریاست جمهوری: توضیح در خصوص نحوه اختصاص ارز نیمایی به افرادی که اهلیت آنها مورد سوال است از جمله اختصاص ارز دولتی به دانشگاه مفید قم و از جمله به پدر داماد آقای رئیس جمهور بر اساس گزارش‌های بانک مرکزی.



- تذکر محمدمهدی زاهدی نماینده کرمان، راور به وزیر راه و شهرسازی: متأسفانه به علت تعمیر و بازسازی پل تخریب شده در سیل ماه گذشته جاده شهداد به اندوهجرد تاکنون چندین نفر کشته و مجروح شدند، وزارت راه و شهرسازی مسئول پاسخگویی به این حوادث تلخ و اصلاح فوری جاده است.



- تذکر حبیب اله دهمرده نماینده زابل، زهک، هیرمند به وزیر آموزش و پرورش: چرا در رابطه با مشکل حق‌التدریسان و رتبه‌بندی معلمان شریف و زحمتکش اقدام اساسی صورت نمی‌گیرد.



- تذکر علی وقف چی نماینده زنجان، طارم به ریاست جمهور: انتخاب وزیر آموزش و پرورش بتواند دغدغه‌های روز فرهنگیان را در ابعاد مختلف مرتفع نماید. همچنین تذکر به وزیر کشور: تعیین تکلیف در جهت رفع مشکل تاکسیرانان و اتوبوسرانان به خصوص در ارتباط با بیمه و سختی کار. همچنین تذکر به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: رفع مشکلات شهرستان زنجان و طارم در ارتباط با تلفن‌های ثابت، سیار، اینترنت حداکثر ظرف مدت یک ماه آینده.



- تذکر علی مطهری نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به وزیر کشور: نظارت ضعیف بر رفتارهای فرهنگی و اخلاقی در سطح جامعه.



- تذکر هاجر چنارانی نماینده نیشابور، فیروزه به ریاست جمهور: بنیاد شهید به حال خود رها شده است، امروز یک جانباز قطع نخاعی که مشکل درمان دارد باید پول سوخت آمبولانس را بدهد تا کارهای درمانش در مرکز استان پیگیری شود. همچنین در تذکر دیگر به ریاست جمهور: آسایشگاه مرکز توانبخشی ایثارگران نیازمند نگاه کلی است، جانبازان قطع نخاع به کلی از قانون و اجرایات کلی کشور فراموش شده‌اند./



پایان پیام

  • کد خبر : 282227
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار