خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/07/08 - 18:58
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
نوروزی با اشاره به مصوبه امروز کمیسیون قضایی خبر داد:

تداوم حمایت از حقوق مادی پدیدآورندگان آثار تا 50 سال پس از فوت‌شان

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس از رفع ایرادات طرح تشدید مجازات اسیدپاشی در نشست امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه امروز حمایت از حقوق مالکیت مادی آثار شهدا تا 80 سال پس از زمان شهادت شخص پدیدآورنده تداوم می یابد.

حسن نوروزی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح دستور کار دو‌‌شنبه، 8 مهرماه ( کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از بررسی و رفع ایرادات طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از آسیب دیدگان ناشی از آن اعاده شده از سوی شورای نگهبان در نشست امروز خبر داد و گفت: ایراد شورای نگهبان به طرح مبنی بر این بود که در ماده یک با توجه به اصلاح به عمل آمده، لازم است پس از عبارات " قصاص نفس یا عضو" واژه منفعت نیز ذکر شود در غیر این صورت خلاف موازین شرع است بنابراین ما آن را در کنار قصاص نفس و قصاص عضو اضافه کردیم.



سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی افزود: ایراد دوم شورای نگهبان مبنی بر این بود که در تبصره ماده 2 طرح ما ذکر کردیم با رعایت ماده 474 قانون مجازات اسلامی در حالی که اسیدپاشی جزو جرائم عمد محسوب می شود بنابراین تبصره 2 را حذف کردیم.



وی با یادآوری ادامه بررسی لایحه قانون حمایت از حقوق مالکیت ادبی و هنری در نشست امروز، ادامه داد: فصول سوم تا پنجم این لایحه با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و مسئولانی از صدا و سیما بررسی و تصویب شد.



نماینده مردم رباط کریم و بهارستان  در مجلس دهم، یادآور شد: فصل سوم لایحه در مورد استثناهای حقوق پدیدآورنده مانند تکثیر محدود، تکثیر توسط کتابخانه، برای پخش رادیو و تلویزیونی و موقت، تهیه نسخه پشتیبان و نقل قول از اثر است.



حمایت از حقوق مالکیت مادی آثار شهدا تا 80 سال پس از زمان شهادت شخص پدیدآورنده تداوم می یابد



نوروزی تداوم حمایت از حقوق مالکیت مادی آثار شهدا تا 80 سال پس از زمان شهادت شخص پدیدآورنده و همچنین  حمایت از حقوق مادی پدیدآورنده اثر تا 50 سال پس از زمان فوت وی را از جمله مصوبات امروز کمیسیون دانست./



پایان پیام

  • کد خبر : 288975
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار