خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/01/24 - 11:45
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
عابدی:

تداوم تحریم‌ها در شرایط بحرانی کرونا، خوی ددمنشانه آمریکا را ثابت می‌کند

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: تامین بسیاری از اقلام بهداشتی نظیر گان، لباس‌های حفاظتی کادر درمانی و برخی از داورها به دلیل تحریم‌های بانکی با مشکل مواجه شده است.

حیدر علی عابدی، در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  در رابطه تاثیر تحریم های آمریکا علیه ایران بر بحران ویروس کرونا، گفت: بیش از آنکه ما تحت تاثیر تحریم‌های ظالمانه آمریکا برای تهیه و تامین دارو مواد حفاظتی پرسنل بهداشتی و درمانی کشور باشیم، برقراری تحریم‌ها در این شرایط خوی ددمنشانه و غیرانسانی دنیای غرب به سرکردگی آمریکا را نشان می‌دهد که برای رسیدن به اهداف پلید نظامی و سلطه برجهان از هیچ موقعیتی دریغ نمی‌کند.



تداوم تحریم‌ها در شرایط بحرانی کرونا نقض حقوق بشر است



عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تداوم تحریم‌ها در شرایط بحرانی کرونا را نقض حقوق بشر دانست و افزود: متاسفانه تمام قواعد انسان‌دوستانه و جوانمردی را که حتی در قوم بربرها هم اجرا می‌شد مورد نظر هیئت حاکمه آمریکا و ترامپ جنایتکار نیست و این موضوع بیشتر نشان دهنده ماهیت زشت و پلید دولتهای استعماری است که خوی آنها خوی درندگی بوده و هیچ بویی از انسانیت و همبستگی جهانی نبرده‌اند.



نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به شعر بنی آدم اعضای یکدیگرند, که در آفرینش ز یک گوهرند، گفت: برای آمریکایی‌ها و غربی‌ها باید نام دیگری را جایگزین لغت انسان کنیم، چرا که با ادامه این تحریم‌ها در شرایط بحرانی مشکلات زیادی را برای مردم ایران ایجاد کرده‌‌اند.



عابدی، با بیان اینکه تحریم‌ها به دسترسی ما به دارو، تجهیزات پزشکی و حق برخورداری از سلامت به ویژه در شرایط بحرانی کرونا اثرمنفی وارد کرده است، اظهار کرد: خوشبختانه با وجود تحریم‌ها، رشد بسیار خوبی در تولید مواد ضدعفونی کننده و ماسک داشتیم، اما در بسیاری از اقلام بهداشتی نظیر گان، لباس‌های حفاظتی کادر درمانی و برخی از داورها به دلیل تحریم‌های بانکی با مشکلات بسیاری مواجه هستیم. /



پایان پیام  

  • کد خبر : 296708
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار