خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/06 - 13:36
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
جویجری با اشاره به حضور نمایندگان مجلس در مجمع پارلمانی بریکس:

تثبیت عضویت ایران در بریکس با تعامل قوای مختلف محقق می‌شود/ محدود کردن بلوک غرب با مراودات کشور‌های عضو این گروه

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه تثبیت عضویت ایران در بریکس با تعامل و فعالیت قوای مختلف محقق می‌شو، گفت: تعاملات پارلمانی کشورهای عضو به قانونگذاری در مسیر اهداف به خصوص محدود کردن بلوک غرب کمک می‌کند.

شبیب جویجری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص حضور هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در مجمع پارلمانی کشورهای عضو بریکس، گفت: عضویت ایران پاسخی به رفتارهای غیر قانونی و انحصار گرایانه آمریکا در دنیاست و این مشارکت در سطح پارلمان ها و تقویت محور دیپلماسی پارلمانی است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم، افزود: تثبیت عضویت جمهوری اسلامی ایران با همین گونه فعالیت ها در سطح قوای مختلف محقق می شود و از جهتی با توجه به اینکه از قاره های مختلف دنیا در این مجمع عضو وجود دارد و از نظر جمعیتی هم جمعیت قابل توجه جهان در آن حضور دارند، می‌توان به اقدامات این مجمع در مسیر کاهش وابستگی به غرب امیدوار بود.



جویجری تأکید کرد: کشور ما با گفتمان خاص خود می‌تواند بیشترین بهره را از عضویت در این مجمع ببرد و در بعد سیاست خارجی و اقتصادی می تواند موفقیت های خوبی را کسب کند.



وی در خصوص سفر رئیس مجلس و گفت و گو های انجام شده با روسای مجالس عضو بریکس، تصریح کرد: ارتباطات درون مجموعه ای و یا به عبارت دیگر مراودات کشور‌های عضو پیمان بریکس در سطوح مختلف می‌تواند باعث یافتن راه حل های بیشتر برای محدود کردن بلوک غرب و گستره کردن فعالیت های مختلف باشد و تعاملات پارلمان ها به قانونگذاری برای این امر نیز کمک می کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 368978
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار