خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/30 - 14:35
  • زمان مطالعه : 8 دقیقه
سرویس : استان ها
نماینده مردم لنگرود:

تامین اعتبار ساخت ۲ مدرسه توسط نماینده لنگرود درمجلس/ مشارکت بانک مسکن در مدرسه سازی

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس از  تامین اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی به منظور حمایت از تحصیل دانش آموزان مناطق محروم و کم برخوردار  برای ساخت 2 مدرسه در بخش اطاقور با مشارکت بانک مسکن ،خبرداد.

 به گزارش  خبرگزاری خانه ملت ؛پرویز محمدنژادقاضی محله  نماینده مردم لنگرود و عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی از  تامین اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی به منظور حمایت از تحصیل فرزندان این مرز و بوم در مناطق محروم و کم برخوردار  برای ساخت 2 مدرسه در بخش اطاقور با مشارکت بانک مسکن ، خبرداد.



به همین منظور  طی بازدید رئیس دفتر و چند نفراز اعضای دفتر نماینده به اتفاق ریاست آموزش و پرورش اطاقور و همچنین با همراهی بانک مسکن استان گیلان از چندین مدارس قدیمی و غیراستاندارد در منطقه اطاقور بازدید شد تا با ساخت این مدارس دانش آموزان روستاهای صعب‌العبور بتوانند از کلاس‌های درس استاندارد،با تجهیزات به‌روز و سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب بهره‌مند شوند.



احداث سد رادارکومه

احداث سد رادارکومه در راستای خدمات رسانی و پاسخگویی به نیازهای شهرستان یکی از گام های بزرگ طی این سال‌های اخیر است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با بیان اینکه سعی ما براین است که نتیجه و بازتاب کارهای ما مثبت و به نفع و رضایتمندی مردم منجر شود،افزود:سد رادارکومه با تخصیص اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال از سازمان برنامه و بودجه کشور درمدت حال اجرا است.



وی افزود: این سد چندمنظوره علاوه بر تامین آب مزارع کشاورزان در فاز بعدی به عنوان مقصد تفریح و گردشگری شگفت انگیز و جذاب با ایجاد مسیر گردشگری از بندر چمخاله تا سد رادارکومه و پارک جنگلی توسکا طراحی شده است.



لازم به ذکر است؛علاوه براین طرح عام المنفعه عمرانی ؛ راه اندازی ۷ عدد چاه عمیق با اعتبار ۴ میلیارد و پانصد میلیون تومان، احداث و راه اندازی ۶ دستگاه پمپاژ جدید بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان ، تعمیر و تعویض و راه اندازی پمپاژهای سطح شهرستان که در سال جاری بالغ بر دو میلیارد تومان هزینه شده است و لایه روبی ۱۵ دهنه آبندان اهم اقداماتی است که با حمایت نماینده  لنگرود در مجلس جهت رفاه حال کشاورزان  به ثمر رسیده است.



 نشست هم اندیشی اعضای شورا و شهردار شلمان با نماینده مردم لنگرود و روسای ادارات



 نشست هم اندیشی اعضای شورا و شهردار شلمان با  پرویز محمدنژاد نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با حضور روسای ادارات ثبت اسناد،آبفا ،آب منطقه‌ای،راهداری ،جهادکشاورزی،بنیاد مسکن؛ در سالن اجتماعات شورا تشکیل شد.



پرویز محمدنژاد با تحسین از عملکرد بی نظیر سرپرست شهرداری شلمان گفت :مردم عملکردها را می بینند و بهترین قضاوت را می‌کنند، شهرداری و اعضای شورا با همکاری و همدلی در مجموعه های خود و ایجاد تعامل مثبت می‌توانند مشکلات را در سطح شهر برطرف و کارهای بزرگی انجام دهند.



محمدنژاد با اشاره به اینکه نگاه بنده به شهر شلمان خاص و در جهت تحول ،رشد و توسعه است، افزود: با اقداماتی که تا به امروز با همت  رنجبر و اعضای شورا صورت گرفته ،از جمله دیوارچینی رودخانه شلمان و مباحث گردشگری می‌توان این امید را داشت که در آینده شهر شلمان بهترین موقعیت و جایگاه را از لحاظ اقتصاد و گردشگری در سطح استان وشهرستان را خواهد داشت .



وی افزود:بنده در کارهای عمرانی بزرگ این شهر پای کار بوده و هستم و حمایت همه جانبه را خواهم داشت تا بذر امید در دل مردم کاشته شود و هر روز گام های رو به جلو را شاهد باشیم .



در ادمه سرپرست شهرداری شلمان با بیان اینکه ما نماینده ای داریم که هر ماه برای پیگیری امور شهری در جمع اعضای شورا می نشیند و همین موضوع حرکت های بسیار مثبتی را با تلاش و پیگیری اعضای شورا در این شهر رقم زده است .



وی در بخش دیگر سخنانش گفت: دیواره حفاظتی رودخانه شلمان با تامین اعتبارات ۹ میلیاردی از سوی نماینده تا به امروز پیشرفت فیزیکی خوبی داشته است؛ بطوری که در بارندگی شدید چند روز گذشته هیچ مشکلی نداشتیم،لذا برنامه شهرداری ادامه این مسیر( احداث دیواره حفاظتی) تا پایین دست خالجیر است که انتظار داریم مجدد با دستان نماینده مردم تامین اعتبار شود.



اصغری سخنگوی شورا نیز در این جلسه از اقدامات وحمایت خوبی که نماینده مردم در مجلس در شهر شلمان در جهت حل مشکلات و موانع مدیریت شهری انجام داده است تشکر کرد.

وی در خصوص صدور سند مالکیت زمین‌هایی که در گذشته نقشه برداری شده بود و مواردی از جمله حفر یک حلقه چاه جدید در بالا محله و دیگر موضوعات این شهر صحبت نمود و افزود: امیدواریم با همراهی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی این مشکلات مطرح شده برطرف شود.

احداث سکوی زمین ورزشی شلمان ،تامین اعتبار بالغ بر یک میلیارد تومان جهت ایجاد دیواره حفاظتی رودخانه ، ساخت پل زمین ورزشی با قرارداد پانزده و نیم میلیارد تومان ضمن اینکه هفت میلیارد دیگر نیز امسال برای تسریع در اجرای این پروژه اختصاص یافت اجرای هفت کیلو متر کابل خود نگهدار در دو منطقه از خالجیر و نصب چندین ترانس تقویت برق - احداث ۶۰۰ متر خط فشار قوی آسفالت پایین خالجیر اختصاص نه میلیارد تومان برای ساماندهی و گابیون بندی رودخانه که در دست اجراست و وپیگیری جهت تامین اعتبار ۵ میلیارد دیگر برای ادامه روند این پروژه مهم احداث زمین ورزشی قاضی محله به مبلغ یک‌میلیارد و صد میلیون تومان تسطیح و تجهیز اراضی قاضی محله با اعتبار یک میلیاردو ششصد میلیون تومان سه و نیم کیلومتر کابل خود نگهدار قاضی محله -چهار کیلومتر کابل خود نگهدار دربالا محله، بیجار پشت محله و...تامین اعتبار حفر دو حلقه چاه به مبلغ سه میلیارد تومان_ نصب چندین ترانس برای تقویت برق در خیابان شهید بهشتی و نصب ابتدای خیابان شورا و.... اهم کارهای انجام شده در شهر شلمان است که  با استفاده از ظرفیت و توان نماینده مردم لنگرود به ثمر نشسته است.



جلسه نماینده مردم لنگرود با مسئولان بخش و شهر اطاقور  



 پرویز محمدنژاد با حضور در بخشداری اطاقور جلسه ای پیرامون مسائل ومشکلات این بخش ترتیب داد در این جلسه که بخشدار و اعضای شورای بخش ،دهیاران اطاقور و همچنین شهردار و شورای شهر و رئیس آموزش وپرورش حضور داشتند مسائل مرتبط با این بخش مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست سه ساعته در ابتدا بخشدار و شورای بخش و سپس همه افراد و مسئولان محلی به درد دل و بیان مشکلات پرداختند.



نماینده مردم لنگرود در مجلس،گفت:اقدامات عمرانی که در روستاهای این بخش بویژه روستاهای صعب‌العبور انجام شده کم نیست، اما این حجم کارهای باقیمانده و صدای مردم نشان از کم کاری مسئولان است،بنده این را می پذیرم و متاسفم که مردم از امکانات رفاهی مطلوب در این بخش بهره‌مند نیستند.



وی با اشاره به نیازمندی‌های بخش اطاقور که در جلسه مطرح شد قول مساعدت ویژه داد و تاکیدکرد همه باید در کنار هم برای آبادانی منطقه تلاش مضاعف داشته باشیم.



گفتنی است؛برای موارد مطرح شده از جمله اختصاص اعتبارات ویژه برای دسترسی به جاده مناسب و راه ارتباطی به روستاهای بخش اطاقور فرسودگی لوله های آب شرب بررسی مشکلات دامداران تعیین تکلیف حد بستر رودخانه شلمانرود (شاخه لیل و خرما و شاخه لات لیل و بلوردکان ) جهت رفع نگرانی های مردم تصمیم گیری رفع مسائل توقف پروژه مهم و گردشگری محور ارتباطی اطاقور به خرماباالویت بازگشایی و یا کسر حریم با درنظرگرفتن حقوق عامه مردم منطقه - نیازمندی‌های این بخش در حوزه ماشین آلات و تجهیزات و امکانات بحث درمان بستر و حضور پزشک اختصاص افزایش سهمیه قیر رایگان به شهرداری _ شن ریزی و روکش اسفالت تعدادی از روستاها برای همه این مواردی که به آن اشاره شد تا بزودی تصمیمات اساسی گرفته و اعلام خواهد شد. 



 دیدار وگفتگوی نماینده مجلس با مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان



نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با غلامعلی نیک فهم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان دیدار و گفت وگو کرد ؛این دیدار پیرامون پیگیری اجرای پروژه‌هایی که از گذشته با دستور وزیر و بنا به درخواست نماینده مجلس اعتبار آن صادر شده بود ، برگزار شد.



در این جلسه که با نتایج مطلوبی همراه بود تامین اعتبار ۱۲ میلیارد تومان جهت روکش آسفالت کیاگهان مسیر املش به سمت خرما بطول ۸ کیلومتر ،در دستورکار قرار گرفت.

در ادامه این نشست درباره اجرای عملیاتی کردن شش پروژه به مبلغ شانزده میلیارد تومان تصمیم گیری نهایی صورت گرفت و مقرر شد شش پروژه که شامل : ۱-میدان املاکی به لوکلایه بطول ۲ کیلومتر ۲_ آسفالت نالکیاشر به سمت کوشالشاه و آقا سید حسین ۳_پروژه آسفالت سلطان مرادی به سمت پیر پشته و گالشکلام ۴-پروژه انزلی محله به سادات محله ۵_موبندان به خالکیاسر و از خالکیاسر به بالامحله و پایین محله پاپکیاده ۶_ پلت کله ابتدای محل به سمت خالکیاسر ؛ می باشد ،با توجه به اینکه اعتبار آن نیز از منابع داخلی وزارت راه و شهرسازی با دستوروزیر و بنا به درخواست نماینده مجلس تامین شده است، لذا آغاز به کار این پروژه‌ها بزودی انجام گردد . که با اتمام این پروژه‌ها راه فرعی روستایی بدون آسفالت نخواهیم داشت ضمن اینکه در حال حاضر پروژه‌های بزرگی با اعتبار سی و هشت میلیارد تومان در حوزه آسفالت در حال اجرا است.



پرویز محمدنژاد از تخصیص مبلغ بیست وپنج میلیارد تومان منابع مالی خبرداد و در این باره افزود:با برنامه‌ریزی دقیق این اعتبارات در اجرای مهمترین مطالبات مردم شهرستان لنگرود در حوزه های کشاورزی و اصلاح رودخانه ها و بخشی دیگر در اصلاح شبکه آب شرب ،آسفالت و راه های فرعی بین روستایی و احداث پل ها استفاده و در جهت رفاه حال مردم حرکت می‌کنیم. /



پایان پیام



icon

  • کد خبر : 370349
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار