خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/05/27 - 10:26
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : صحن
نمایندگان در جریان بررسی نحوه تامین و توزیع قیر رایگان:

بی توجهی به تامین قیر رایگان بیکاری، عقب ماندگی و نارضایتی مردم را در پی خواهد داشت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیکاری، عقب ماندگی و نارضایتی مردم را تبعات ناشی از تامین نشدن قیر رایگان برای ساخت روستاها دانستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمدمهدی افتخاری در نشست علنی امروز (یکشنبه، 27 مردادماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی نحوه تامین و توزیع قیر رایگان، گفت: توجه به تامین و توزیع قیر رایگان از تعطیلی پروژه های عمرانی جلوگیری می کند.



نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بی توجهی به قیر تبعاتی مانند بیکاری و عقب ماندگی و نارضایتی مردم را در پی خواهد داشت، افزود: متاسفانه پس از 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز برخی روستاها از جاده های آسفالت بی بهره اند و وضعیت اسفناکی دارند.



عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: یکی از اعتراضات مکرر مردم نامناسب بودن وضعیت جاده های روستایی است در حال حاضر وزارت نفت میلیون ها تن VB را در بیابان ها رها می کنند در حالی که می توان از آن برای ساخت جاده های روستایی استفاده کرد، وزارت راه باید علت مقاومت خود در برابر تحویل VB برای تولید قیر را توضیح دهد.



براساس این گزارش بهمن طاهرخانی با طرح این سوال که چرا کارهای عمرانی مربوط به جاده ها در روستاها انجام نمی شود، بیان کرد: در حال حاضر 5 ماه از سال گذشته است و در صورتی که حداکثر تا یک یا دو ماه آینده قیر موردنیاز برای ساخت جاده های روستایی تامین نشود بخش بزرگی از کشور که در مناطق سردسیر قرار دارند با مشکلات بسیار روبه رو می شوند.



نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده پیمانکاران نقدی قیر را تهیه کنند، این امر با توجه به بدهی های این وزارتخانه به پیمانکاران ممکن نیست.



عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اضافه کرد: اگر دولت، مجلس و وزارت راه و شهرسازی ظرف یکی دو ماه آینده برای تامین قیر موردنیاز راه های روستایی تدبیری نیاندیشند استان های شمالی، شمال غربی و جنوب غربی دچار مشکلات بسیاری می شوند.



براساس این گزارش نادر قاضی پور با بیان اینکه مجلس از سال 93 تاکنون هرساله تامین قیر رایگان را تصویب می کند، تصریح کرد: دولت علیرغم تاکید مجلس بر تامین قیر رایگان هرساله در اجرای آن سنگ اندازی می کند.



نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با تامین قیر رایگان، مهاجرت معکوس و آبادی روستاها محقق می شود، افزود: برخی از روستاهای آذربایجان سربه فلک کشیده است و در ارتفاع 2 هزار و 500 متری قرار دارند که می توان با قیر رایگان این روستاها را آباد کرد.



وی خاطرنشان کرد: دولت مخالف با اجرای تامین و توزیع قیر رایگان است به همین دلیل منابع لازم برای این امر را تخصیص نمی دهد./



پایان پیام 

  • کد خبر : 286657
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار