خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/03/27 - 15:43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
یارمحمدی انتقاد کرد:

بی‌توجهی مسئولان و رسانه‌ها نسبت به غرق شدن چند دختربچه در سیستان و بلوچستان

نماینده مردم زاهدان در مجلس از بی‌توجهی مسئولان و رسانه‌ها نسبت به غرق شدن سه دختربچه که به قصد برداشتن آب در هوتگی غرق شدند، انتقاد کرد.

علیم یارمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان و رسانه‌ها نسبت به غرق شدن چند دختربچه در سیستان و بلوچستان، این حوادث را ناشی از معضل بی‌آبی و کم‌آبی در این منطقه دانست و گفت: دولت اقدام به احداث سد در استان سیستان و بلوچستان کرده که بیشتر آنها نیز در منطقه بلوچستان است؛ مثلا در منطقه چابهار سدی احداث شده ولی شبکه زیر سد ایجاد نشده است.



نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی افزود: مردم استان سیستان و بلوچستان از ازمنه قدیم برای خود در هر شهر و روستایی یک گودال به نام هوتگ درست می‌کردند که آب داخل آن جمع می شود و برای مصارف شرب، بهداشتی، دام و کشاورزی از آن استفاده می‌شد و با توجه به اینکه رسوبات این آب در قسمت پایین هوتگ‌ها بود، آب کمتر در زمین جذب می‌شد.



عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: به دلیل خشکسالی های مداوم، آب این هوتگ‌ها خشک شد و سدسازی‌ها نیز مزید بر علت شد؛ ضمن آنکه دولت تعهد خود را برای آبرسانی به 470 روستا یا به صورت ضعیف انجام داده یا انجام نداده و به همین دلیل خانواده‌ها ناچارند فرزندان خود را با چهارلیتری به دنبال آوردن آب به هوتگ‌ها بفرستند.



دختر بچه‌ای را تمساح خورد



وی توضیح داد: زمین در حاشیه هوتگ‌ها به دلیل آنکه مردم تردد داشته‌اند یا دام‌ها سم خود را به آن می‌کوبند، لغزنده شده و هفته پیش چند دختر بچه که برای آوردن آب به آنجا رفته بودند، سر خوردند و غرق شدند.



عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس، فراوانی این چنین حوادثی را زیاد دانست و گفت: دو سال قبل هم یک دختر بچه برای آوردن آب رفته بود که تمساح او را خورد؛ ولی متاسفانه صدا از کسی در نیامد و رسانه‌ها هم به صورت کمرنگ به این موضوع پرداختند./



پایان پیام

  • کد خبر : 282670
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار