خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/09 - 11:33
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : صحن
علیپور خنکداری در اخطار قانون اساسی:

بیش از یک میلیون تن برنج در انبارها مانده است/ رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی به مطالبات کشاورزان و شالیکاران رسیدگی کنند

نماینده مردم قائمشهر در مجلس با بیان اینکه بیش از یک میلیون تن برنج شالیکاران در انبارها مانده است، از رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی خواست تا به فوریت به مطالبات کشاورزان و شالیکاران رسیدگی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، کمال علیپور خنکداری در جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه 9 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، در اخطاری با استناد به بندهای 9 و 13 اصل 3 قانون اساسی که به رفع تبعیض ناروا اشاره دارد، گفت: ما خوشحالیم که دولت مطالبات گندمکاران را پرداخت می کند، اما بیش از یک میلیون تن برنج در انبارها مانده است و در این خصوص هیچ اقدامی انجام نمی شود.



نماینده مردم قائم شهر ،سوادکوه ،جویبار سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس یازدهم ادامه داد: نمی شود کشور را در قالب یک بام و دو هوا مدیریت کرد، آنجا گندم را خریداری کنید، اما اینجا برای محصولات شالیکاران مبغلی پرداخت نشود! رئیس جمهور باید به این موضوع توجه کند، چرا که شالیکاران با مشکل جدی مواجهند.



وی تصریح کرد: قیمت تمام شده برنج بیش از 70 هزار تومان است، اما امروز بهترین برنج را نیز بیشتر از هر کیلو 60 هزار تومان نمی خرند! مسئولان باید این موضوع را جدی بگیرند، چرا که ما نمی دانیم چه پاسخی باید به شالیکاران بدهیم.



علیپور خنکداری در پایان از رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی خواست تا به مطالبات کشاورزان و شالیکاران که موضوع بسیار مهمی است، توجه کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 369116
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار