خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/08 - 19:04
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
ابراهیمی:

بهیار نباید در وظایف پرستار دخالتی داشته باشد/ محدوده کار بهیار باید تعریف شود

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: بهیار نباید در وظایف پرستار دخالتی داشته باشد و اگر قرار است رشته بهیاری احیا شود باید محدوده کار آنها تعریف، به امکان سنجی توجه و امکان اشتغال آنها هم فراهم شود در واقع به پرستار و بهیار نیاز داریم اما امکان سنجی هم باید مدنظر قرار گیرد.

یحیی ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد احیای رشته بهیاری با تاکید بر اینکه نباید پزشک را با پرستار و بهیار مقایسه کرد، گفت: بدون امکان‌سنجی و نیاز منطقه نباید به وزارت بهداشت فشار بیاوریم.



وی با انتقاد از اینکه کمبود پرستار در لرستان هنوز رفع نشده است، افزود: علیرغم اینکه در استان تعداد زیادی نیروی پرستار داریم و روزانه تعداد زیادی برای اشتغال به ما مراجعه می کنند اما به تامین شغل برای آنها توجهی نمی شود.



نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس یازدهم با انتقاد از اینکه بر اساس نرم کشوری و جهانی به شدت با کمبود پرستار مواجه هستیم، تصریح کرد: این کمبود براساس تعداد پرستاران نسبت به تخت‌های بیمارستانی است و در حال حاضر به تامین نیروی پرستاری به جد نیاز داریم البته برخی پرستاران نسبت به انجام برخی خدمات مانند تزریقات تمایلی ندارند و با توجه به وظایف سنگین این قشر نیاز است نسبت به تربیت بهیار اقدام کرد اما نباید تداخلی بین کار بهیار و پرستار صورت گیرد.



ابراهیمی یادآور شد: در حال حاضر بین کار بهیار و پرستار تداخل وجود دارد و اگر قرار است رشته بهیاری احیا شود باید محدوده کار آنها تعریف، به امکان سنجی توجه و امکان اشتغال آنها هم فراهم شود در واقع به پرستار و بهیار نیاز داریم اما امکان سنجی هم باید مدنظر قرار گیرد./

  • کد خبر : 367579
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار