خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/12/17 - 11:44
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
رئیس کمیته بین الملل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:

بریتانیا بدون مشورت با آمریکا به سمت ایران حرکت نمی کند

رئیس کمیته بین الملل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تاکید کرد که انگلیس بدون نظر آمریکا برای بهبود روابط با ایران اقدام نمی کند.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه دولت لندن خواستار بهبود روابط و توسعه مناسبات دو جانبه با ایران  در پسابرگزیت شده است، گفت: هنگامی که بریتانیایی ها از برگزیت خارج می شدند نسبت به اتحادیه اروپا، کشورهای اروپایی و آمریما مواضع مستقلی بیان کردند اما تجربه ثابت کرده انگلیس زیر سایه آمریکا حرکت می کند.



نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس ادامه داد: انگلیس بیشتر از هر کشوری و در تمام امور با آمریکا هماهنگ است و اگر بخواهند در موضوعی ورود کند قطعا با مشورت و هماهنگی آمریکایی ها دست به این کار می زند.



وی اظهار داشت: مواضع آمریکا در قبال ایران مشخص است، به نظر بنده تا وقتی آمریکایی ها مواضع خصمانه نسبت به ایران داشت، نباید امیدی به انگلیسی ها داشت.











اتحادیه اروپا


این نماینده مجالس در باره این ادعا که انگلیسی ها خود را متعهد به برجام می دانند و نگران کاهش تعهدات برجامی ایران هستند، بیان داشت: کشورهای عربی توقع دارند ایران به تکالیف خود عمل کند اما حقوق ایران در برام رعایت نشود، عملا پایبندی به چنین توافقی غیرممکن است.



رحیمی جهان آبادی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر اینکه برجام توافق چندجانبه است، تصریح کرد: در تعهد چندجانبه همه اطراف آن معاهده باید به تکالیف خود عمل کنند؛ بنا نیست فقط ایران پایبند باشد اما سایر کشورها به تعهدات خود عمل نکنند.



وی تاکید کرد: آمریکایی ها که متحد نزدیک بریتانیا هستند، اولین کشوری بودند که از برجام خارج شد و به تعهدات عمل نکردند، از سوی دیگر هیچ کدام از کشورهای اروپای به تعهدات مالی و سایر تعهدات خود در برجام عمل نکردند.



عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اظهار داشت: در واقع ریشه اینکه برجام دچار مشکل شد  را باید در غربی ها جویا شد، ایران به تعهدات خود عمل می کرد این کاهش تعهدات در پی واکنش به رفتار غربی ها در قبال برجام اتفاق افتاده است، بنابراین ابراز نگرانی بریتانیا ازواکنش ایران منطقی و عقلانی نیست.



به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سخنگوی نخست وزیر انگلیس گفته است که دولت لندن پس از خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) خواستار بهبود روابط و توسعه مناسبات دوجانبه با ایران است. وی همچنین با بیان اینکه دولت لندن به حفظ برجام متعهد است عنوان کرد که تصمیم اخیر ایران برای کاهش تعهداتش ذیل این توافق نگرانی بزرگی برای ما ایجاد کرده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 295886
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار