خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/03/07 - 11:52
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : صحن
سعادتی در تذکر شفاهی:

بحران برنج در مازندران جدی است/ لزوم تشکیل سازمان برنج

نماینده مردم بابل در مجلس با اشاره به وضعیت بحرانی برنج در مازندران گفت: بحران برنج در این استان جدی است، شالیکاران مشغول کاشت برنج مرحله بعدی خود هستند، در حالی که آفت پشه به جان برنج سال گذشته افتاده و برنج در انبارها روی دست شالیکاران مانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، مهدی سعادی بیشه سری در نشست علنی امروز (یکشنبه 7 خردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی ضمن تشکر ویژه از رهبر معظم انقلاب و ضمن تبریک دهه کرامت گفت: با مدال افتخار رهبر ولی امر مسلمین جهان در 3 سال اخیر را می توانیم ذخیره آخرت خود کنیم و در پیشگاه خداوند متعال روسفید حاضر شویم. همچنین از قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای سفر به مازندران و تصمیماتی که در راستای تاکیدات رهبری و رئیس جمهور بوده است، تشکر ویژه می کنم، امیدوارم استاندار و مدیران استان نسبت به اجرای این تصمیمات اهتمام ویژه داشته باشند.



نماینده مردم بابل در مجلس یازدهم با تاکید بر اجرای دستورات معاون اول رئیس جمهور درخصوص استان مازندران ادامه داد: بحران برنج در این استان جدی است، شالیکاران مشغول کاشت برنج مرحله بعدی خود هستند، در حالی که آفت پشه به جان برنج سال گذشته افتاده و برنج در انبارها روی دست شالیکاران مانده است. بنابراین وزارتخانه ها و متولیان ذیربط باید نسبت به خرید محصول برنج برای فروشگاه های زنجیره ای اقدام کنند، کما اینکه تشکیل سازمان برنج براساس ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور باید در دستور کار قرار گیرد.



وی یادآور شد: در بودجه سال گذشته مجلس دست درازی شد و سازمان برنامه و بودجه باید نسبت به رفع مشکل و جبران خساراتی که وارد شده اقدام کند و این موضوع با کمک رئیس و نایب رئیس مجلس نهایی شود.  



سعادتی با اشاره به موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان در برنامه ششم توسعه و عدم اجرای آن توسط دستگاه های ذیربط گفت: این موضوع را دنبال و پیگیری خواهیم کرد، همچنین به اصحاب رسانه بابل که در صحن علنی مجلس حاضر شدند، خیرمقدم می گویم، این قشر زحمتکش امانتدار انقلاب هستند و ما باید نسبت به موضوع حقوق و مزایا، بیمه، مسکن و... این قشر توجه ویژه داشته باشیم.



وی همچنین در ادامه به سفر پیش روی وزیر راه و شهرسازی به بابل برای ساماندهی زیرساخت ها و پرداختن به موضوعات طرح تفصیلی، بلندمرتبه سازی ها و راه ها و جاده های روستایی و شهری اشاره کرد و همچنین خواستار اجرای مصوبات حوزه ورزش در این شهرستان شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 362412
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار