خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/10/10 - 09:30
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
لاهوتی:

با ثبت جهانی ماسوله آمار جذب گردشگر خارجی افزایش خواهد یافت

عضو هیأت رییسه فراکسیون گردشگری مجلس مطرح شدن ماسوله در قالب پرونده جنگل‌های هیرکانی در ماه تیر سال آینده در اجلاس میراث جهانی برای ثبت جهانی شدن را اقدامی شایسته برشمرد.

مهرداد بائوج لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص مطرح شدن ماسوله در قالب پرونده جنگل‌های هیرکانی در ماه تیر سال آینده در اجلاس میراث جهانی برای ثبت جهانی  گفت:این اقدام سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قابل تقدیر است و باید بطور مداوم پیگیر این موضوع برای ثبت جهانی شدن باشند.



گردشگران خارجی با اطلاعات کامل به مکان های گردشکری در دنیا سفر می کنند



نمایند مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی افزود: گردشگران خارجی برای سفرهای گردشگری خود برنامه ریزی های کاملی را تنظیم کرده و با اطلاعات کامل به کشورهای دیگر سفر می کنند که این وضعیت برای کشور ما نیز صدق می کند، بنابراین گردشگران خارجی برای ورود به ایران، با اطلاعات کامل وارد کشورمان می شوند.



این نماینده مجلس در دوره دهم ادامه داد:  ثبت جهانی ماسوله می تواند کمک بسیاری در جذب گردشگر خارجی با توجه به جاذبه های دیدنی این شهر داشته باشد . گردشگر خارجی که وارد کشور شده و خواهان دیدن از شهر ماسوله است، تمام اطلاعات این شهر، قدمت و هم چنین جاذبه های دیدنی این شهر را قبل از عزیمت به ایران مطالعه می کند که ثبت جهانی این اثر می تواند با معرفی این شهر به جهانیان، گردشگران بی شماری را برای دیدن این منطقه زیبا به کشورمان و شهر ماسوله بکشاند.











ماسوله


دولت باید با توجه به قانون برنامه ششم جذب گردشگر خارجی را افزایش دهد



وی بیان کرد: در قانون پنج ساله ششم دولت ملکف به 5 برابر کردن میزان گردشگر خارجی و هم چنین رسیدن به جایگاه نخست گردشگری در منطقه تا سال 1404 شده است،بنابراین دولت باید از تمام ظرفیت خود در جهت معرفی آثار و مناطق گردشگری کشور در جهان استفاده کند و اقدام سازمان میراث فرهنگی و گردشکری در ثبت جهانی ماسوله اقدامی قابل تقدیر است.



لاهوتی گفت: استان گیلان دارای جنگل های بسیار ، مناطق بکر و سواحل زیبایی است که علاوه بر جذب گردشگر داخلی در طول سال، می تواند در جذب گردشگر خارجی بسیار موفق عمل کند که این کار، نیاز به همکاری دستگاه های متولی امر  فرهنگی و گردشگری کشور است.



دولت با استفاده از تبلیغات گردشگر خارجی جذب کند



عضو هیات رئیسه فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری مجلس در پایان خاطرنشان کرد: آنچه از دولت محترم و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری انتظار می رود، تمرکز در جذب گردشگر خارجی با استفاده از نیروی تبلیغات و هم چنین به ثبت رساندن آن در سازمان های بین المللی است؛ بنابراین برای ثبت جهانی ماسوله باید از تمام ظرفیت های موجود استفاده کرد و با دیپلماسی فرهنگی و گردشگری در انجام این امر تسریع بخشید./



پایان پیام

  • کد خبر : 270371
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار