خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/10/14 - 18:04
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
حسن‌پور بیگلری با اشاره به مذاکرات بین بغداد و اربیل:

ایران از عراق یکپارچه حمایت می‌کند/ برگزاری رفراندوم از اساس اشتباه بود

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس گفت: برگزاری همه پرسی برای استقلال اقلیم کردستان از ابتدا، اشتباه بود و برای مردم متدین منطقه هزینه‌های سنگینی را به دنبال داشت.

شهباز حسن‌پور بیگلری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اینکه دولت اقلیم کردستان عراق با شروط بغداد برای آغاز مذاکره موافقت کرده است، اظهار داشت: از ابتدا، برگزاری همه پرسی برای استقلال اقلیم کردستان اشتباه بود و برای مردم متدین منطقه هزینه‌های سنگینی را به دنبال داشت.



عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون همواره جمهوری اسلامی ایران با کردها همراه بوده و نهایت همکاری را با آن‌ها داشته است.



وی افزود: جمهوری اسلامی ایران وجود کردستان را وجودی ارزشمند در منطقه می‌داند زیرا مردم سلحشوری هستند که حکومت اسلامی را همراهی کرده‌اند.



حسن پور بیگلری متذکر شد: در زمان جنگ نیز ایران به کردها کمک کرده و امروز نیز به آن ها کمک می‌کند، زیرا جمهوری اسلامی ایران به دنبال آرامش و ثبات در منطقه است و با هرگونه ناامنی و ناآرامی در منطقه مخالف است.



نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری مذاکرات بین بغداد و اربیل نتیجه بخش خواهد بود و ایران همواره از سرزمین یکپارچه عراق حمایت داشته در این مذاکرات نیز منافع طرفین را در نظر می‌گیرد تا هیچ یک متضرر نشوند./



پایان پیام

  • کد خبر : 226062
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار