خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/03 - 10:40
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
همتی با اشاره به پیشنهاد ونزوئلا:

ایجاد منطقه عاری از محدودیت‌های غرب خط پایانی بر سیاست‌های تحریمی است

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد: ایجاد منطقه عاری از تحریم های غرب علیه کشورها یا راه اندازی باشگاه کشورهای تحریمی می تواند خط پایانی بر سیاست های تحریمی دنیای استبکار محسوب شود.

حسن همتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص پیشنهاد ونزوئلا برای ایجاد منطقه آزاد عاری از تحریم‌های غرب، گفت: دنیای استکبار همواره با اقدامات قهری تلاش کرده اهداف خود را عملیاتی کند اما امروزه شاهد تغییر موازنه قدرت و بی اثر شدن این نوع از سیاست علیه کشورها هستیم.



نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشورهای تحریمی می توانند با تعامل مشترک، محاصره اقتصادی غرب را شکست دهند، اظهار کرد: در واقع این کشورها می توانند از طریق مبادله کالا با کالا، ایجاد پول های مشترک، مبادله بر اساس پول های ملی، برچیدن قوانین دست و پاگیر تجاری و غیره بدون هیچ محدودیتی با همدیگر مراوده بازرگانی داشته باشند.



وی با بیان اینکه ایران طی چهار دهه گذشته تحت شدیدترین محدودیت ها قرار داشته لذا دارای تجربیات خوبی برای خنثی سازی تحریم ها است، ادامه داد: تحریم های ناعادلانه همواره هزینه های گزافی را در پی داشته اما مردم ایران با ایستادگی توانسته اند به خودکفایی در عرصه های مختلف دست یابند و امروزه مشاهده می شود که بی سابقه ترین تحریم های کاخ سفید هم نتوانسته جلوی پیشرفت جمهوری اسلامی را بگیرد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن تاکید بر اینکه آمریکایی ها اتاق جنگ اقتصادی علیه کشورها ایجاد کرده اند، افزود: این مهم در حالیست که اگر کشورهای تحریم شده در کنار هم باشند، دسیسه های سیاستمداران واشنگتن محقق نمی شود؛ به عنوان مثال مشاهده می شود که ونزوئلا نیازهای نفتی خود را از طریق ایران تامین کرد و آمریکا هم نتوانست هیچ اقدامی انجام دهد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بنابراین ایجاد منطقه عاری از تحریم های غرب علیه کشورها یا راه اندازی باشگاه کشورهای تحریمی می تواند خط پایانی بر سیاست های تحریمی دنیای استبکار محسوب شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 368703
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار