خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/03/27 - 17:59
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فرهنگی
طباطبایی نژاد:

اولویت بیانیه گام دوم انقلاب، فرهنگ عمومی و اقتصاد است

نائب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: قطعا سیاست‌گذاری و نگاه بیانیه گام دوم انقلاب در مجموعه بعثه مقام معظم رهبری بسیار تاثیرگذار است.

سیدصادق طباطبایی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه نماینده ولی فقیه در حج و زیارت بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب خواستار بازنگری در رشته‌های آموزشی بعثه شده گفت: بیانیه گام دوم انقلاب و حضور جوانان انقلابی در عرصه‌های مختلف مدیریتی و نظریه‌پردازی جمهوری اسلامی ایران، یک بیانیه عمومی است که در تمام زوایای مختلف حاکمیت تاثیرگذار است.



تمدن‌سازی یکی از موضوعات بیانیه گام دوم انقلاب است و بحث تمدن‌سازی قطعا با وحدت اسلامی مرتبط می‌شود



نماینده مردم اردستان در مجلس افزود: یک موضوع بسیار مهم اسلامی و بین‌المللی داریم که در حج و زیارت متبلور شده و طبیعتا کسانی که مجموعه بعثه رهبری را مدیریت، سیاست‌گذاری و راهبردسازی می‌کنند و درس‌های تخصصی به روحانیون کاروان‌ها می‌دهند در مورد برخوردهای مناسب با زائران و عواملی که در کشور عربستان وجود دارند، یا در کشوری مثل عراق که عتبات وجود دارد، قطعا سیاست‌گذاری و نگاه بیانیه گام دوم انقلاب در آنجا نیز تاثیرگذار است.



اولویت بیانیه گام دوم در مسائل عمومی‌تر مثل فرهنگ عمومی و اقتصاد است



وی افزود: نماینده ولی فقیه در حج و زیارت یک پیش قدمی در این موضوع داشتند؛ در چنین موضوعی که شاید جزء اولویت‌های بیانیه گام دوم انقلاب نیز نیست "اولویت بیانیه گام دوم در مسائل عمومی‌تر مثل فرهنگ عمومی و اقتصاد مردم است و شاید نیاز بیشتری به بیانیه گام دوم انقلاب باشد" اما در این زمینه نیز که بخشی از حاکمیت بوده و به اندازه خود تاثیرگذار است به خصوص در قشری که به مسائل مذهبی توجه دارند، نیروهایی که در آنجا کار می‌کنند یا زائر می‌شوند که توجه به مسائل مذهبی آنها بیشتر از دیگران است، حتما تاثیرگذاری و توجه به بیانیه گام دوم در درس‌ها، متون تخصصی و سیاست‌گذاری تاثیرگذار خواهد بود.



نائب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنده از حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در حج و زیارت تشکر می‌کنم که به موضوعات تخصصی، علمی و آموزشی دستگاه حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب توجه بیشتری می‌کنند.



تمدن‌سازی قطعا با وحدت اسلامی مرتبط است



طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه یکی از موضوعات بیانیه گام دوم انقلاب تمدن‌سازی اسلامی است، تصریح کرد: بحث تمدن سازی قطعا با وحدت اسلامی مرتبط می‌شود و تجلی‌گاه وحدت‌اسلامی، بحث حج و زیارت و رسالت آن است. در تمام زمینه‌ها در طی این 40 سال بسیار کار شده و حج و زیارت نیز از ارکان‌های مهم و موفق از نظر نسبی در مجموعه سازمان‌هایی که در حاکمیت جمهوری اسلامی است.



افرادی که در بعثه کار می‌کنند در رسالت خود کمتر تخطی دارند



این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار داشت: بنده روحانی کاروان هستم و در این حیطه انجام وظیفه کردم، این سازمان یکی از سازمان‌هایی است که رسالت خود را نسبت به بقیه سازمان‌ها بهتر انجام داده و به وظایف خود دقیق‌تر عمل کرده و افرادی که در این مجموعه کار می‌کنند نیز افراد متعهدی بودند که در رسالت خود کمتر تخطی داشتند.



سیاست‌گذاری بهتری با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب در حج و زیارت صورت گیرد



نائب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: پیشرونده بودن، پیشرو بودن و پیشرفت کردن همیشه یکی از خصلت‌هایی است که در افراد متعهد وجود دارد و به ویژه در بیانیه گام دوم انقلاب به این موضوع بسیار اشاره شده اما طبق گفته نماینده ولی فقیه در حج و زیارت اگرچه کارهای بسیار خوبی در این حیطه در گذشته انجام شده اما نیاز است که با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری، سیاست‌گذاری بهتری صورت گیرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 282715
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار