خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/24 - 13:10
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : استان ها
عربی بیان کرد:

انتظار 35 ساله مردم گرمسار و آرادان برای تحقق وعده تامین آب شرب مسئولان/آب لوله‌کشی منازل این منطقه تنها برای مصارف بهداشتی است

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس دوازدهم، با بیان اینکه آب لوله‌کشی منازل این منطقه تنها برای مصارف بهداشتی است و در این شهرها چیزی به عنوان آب شرب وجود ندارد به انتظار 35 ساله مردم این منطقه در جهت تحقق وعده مسئولان مربوطه برای تامین آب شرب اشاره کرد.

یاسرعربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در انتقاد نسبت به بی‌توجهی مسئولان وزارت نیرو نسبت به معضل کم‌آبی شدید حوزه انتخابیه‌اش، گفت: مدیران استان سمنان و وزارت نیرو در حالی بحث تامین آب شرب را برای گرمسار و آرادان مطرح می‌کنند که در این منطقه چیزی به عنوان آب شرب وجود ندارد و تنها آب مورد مصرف برای موارد بهداشتی از طریق لوله‌کشی به منازل انتقال می‌یابد.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: متاسفانه 35 سال است که مسئولان وزارت نیرو در مقاطع مختلف قول دادند که این مشکل مردم این منطقه را حل کنند اما تاکنون محقق نشده است.

وی یادآور شد: گرمسار و آرادان دارای رودخانه دائمی هستند که همه شهرهای استان سمنان از آن بهره‌مند می‌شوند و حتی کشاورزان آنها که در اسنادشان حقابه کشاورزی قید نشده است هم از این منبع استفاده می‌کنند اما شهرستان‌های حوزه انتخابیه از نبود آب خشک شده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، تاکید کرد: قطعا در این زمینه مدیران استان تهران و وزارت نیرو مقصر هستند که ترک فعل کرده‌اند بنابراین قطعا این موضوع را تا حصول نتیجه مطلوب پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: هم‌اکنون انتظار می‌رود مدیران فعال در کشور اقدامات و سیاستگذاری‌هایشان برمبنای عدالت باشد و به گونه‌ای اقدام نشود که حق برخی مناطق کشور تضییع شود چرا که حق مردم گرمسار و آرادان به ویژه کشاورزان این منطقه در حوزه تامین آب در دو سال گذشته به شدت تضییع شده است کمااینکه خساراتی بالغ بر 30 هزار میلیارد تومان به این منطقه وارد شده است که قطعا این موضوع را از طریق مراجع قانونی به طور جدی پیگیری خواهیم کرد.

عربی خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است در تخصیص اعتبارات و توزیع امکانات در کشور توجه به این نکته حائز اهمیت است که وزراء و مدیران بلند پایه در یک مقطع زمانی تنها به فکر تصدی یک میز باشند و اگر منطقه‌ای محروم بوده یا جمعیت کمتری داشت، نگرانی برای رفع مشکلاتشان نداشته باشند چرا که آنها موظف هستند با اجرای صحیح قوانین، حقوق انسان‌ها را در هر نقطه از کشور رعایت کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس دوازدهم، اظهار کرد: مدیران باید بدانند، براساس قانون چنانچه کوتاهی یا تخلفی کرده باشند حتی اگر این موضوع مشمول مرور زمان هم شده باشد همچنان قابل پیگیری خواهد بود بنابراین لازم است در زمان فعالیتشان دلسوزانه در جهت تحقق مطالبات به حق مردم تمام مناطق کشور گام بردارند./

پایان پیام

  • کد خبر : 380570
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار