خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/05/19 - 14:02
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : اجتماعی
یوسفیان ملا:

امنیتی که در ایران وجود دارد در هیچ کجای دنیا نیست

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: اگرچه کشور از نظر اقتصادی با مشکل مواجه بوده و نیاز است تا متکی به خود باشیم اما امنیتی که در ایران وجود دارد در هیچ کجای دنیا نیست.

عزت الله یوسفیان ملا  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دل بریدن ملت و مسئولان از بیگانگان باعث جوشیدن کشور از درون شده است، گفت: همیشه یک ضرب‌المثل با زبان‌های مختلف در جوامع ایرانی است که چشمی که منتظر غذای دیگران باشد، هم از غذای خودش می‌ماند و هم گرسنه می‌ماند. اتکا به نفس انسان و احساس اینکه هر کسی در محدوده خود می‌تواند کاری انجام دهد، این حق را به هر انسان آزاده‌ای می‌دهد که بگوید من خودم هستم و آینده خودم و کشور خودم و فرزندان خودم؛ اما کسانی که به امید آن طرف مرزها چشم دوخته باشند، قطعا و یقینا به نتایج مطلوب نخواهند رسید.



خاندان پهلوی همیشه متکی به خارج از کشور بود و به همین میزانی که عقب ماندیم اتکا به ظرفیت‌های داخل کشور نبود



اقتصاد موفق چین در نتیجه متکی بودن به مردم کشورش است



نماینده مردم آمل و لاریجان درمجلس افزود: همیشه اینگونه بوده که هر کسی به عرق جبین خود اعتماد نکند و فکر کند که بدون دیگران نمی‌تواند زندگی کند و یا رفاه داشته باشد، همیشه عقب است. اگر کشورهایی که بعد از جنگ جهانی اول و دوم را ببینید متوجه می‌شوید کسی تصور نمی‌کرد که جامعه چین با آن جمعیت کذایی که یک زمانی نصف جمعیت دنیا را به تنهایی داشت، با جنگ‌های پشت سر هم که با همسایگان داشت و تا مرز نابودی پیش رفت، اما اکنون قدرت اقتصادی جهان شده و آمریکا و اروپا با این کسری موازنه تجاری در برابر چین مواجه هستند. اینکه چین قدرت برتر اقتصادی شده به دلیل این است که متکی به مردم خود شد و مرزها را به روی بیگانگان بست و هیچ فرد چینی به امید دیگری زندگی نکرد.



وی ادامه داد: زمانی چین روابط خود را با دنیا باز کرد که توانست روی پای خود بایستد و اکنون کالای چینی در سراسر دنیا وجود دارد. ژاپن نیز به همین صورت است. ایران با کشور ژاپن بعد از جنگ جهانی دوم در یک زمان پا به عرصه اقتصاد جدید گذاشت درحالی‌که ژاپن طعم بمب اتم را چشیده بود و با کشته‌های بسیار در هیروشیما و ناکازاکی بود اما ایران چنین مشکلی نداشت بلکه فقط اشغال جنوب را از طرف انگلیس و شمال را از طرف روسیه داشت و ضربه دیگری در جنگ جهانی نخوردیم اما ژاپنی‌ها متکی به خود بودند در حالی که خاندان پهلوی همیشه متکی به خارج از کشور بود و به همین میزانی که عقب ماندیم اتکا به ظرفیت‌های داخل کشور نبود.



تا زمانی که متکی به خود نشویم، موفق نمی‌شویم



عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه رهبری فرمودند تا زمانی که متکی به خود نشویم، موفق نمی‌شویم ، تصریح کرد: این امتحانی است که دنیا پس داده و تا زمانی که نگوییم ما می‌توانیم بی‌فایده بوده و این همان اقتصاد مقاومتی است؛ در این 40 سال با آن همه مشکلات و جنگ 8 ساله و آفت‌هایی که در ایران وجود داشته اما امنیتی که در ایران وجود دارد در هیچ کجای دنیا نیست.



خودمان برای امور کشور تصمیم می‌گیریم



یوسفیان ملا اظهار داشت: چنانچه در برخی قسمت‌ها دچار ضعف هستیم اما در برخی قسمت‌ها قوت فراوانی داریم و خودمان برای امور کشور تصمیم می‌گیریم. از نظر اقتصادی مشکلاتی وجود دارد اما این نتیجه استقلال و روی پای خود ایستادن است و ایران هیچگاه تسلیم نمی‌شود.



این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: کشورهای دیگر از نظر علمی و دانش استعداد کمتری نسبت به ایران ندارند اما آنها نیز مشکل اقتصادی دارند. به هر حال چنانچه این احساس وجود دارد که قدرت اداره کشور را در تمام ابعاد داشته و چشم از بیگانگان برداریم، همین اتفاقی که در چین، ژاپن و اروپا افتاد، در ایران نیز رخ می‌دهد./



پایان پیام

  • کد خبر : 286300
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم