خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/06/08 - 16:18
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
یزدی خواه با اشاره به حضور وزیر میراث‌فرهنگی در ری مطرح کرد:

امضای 2 تفاهم‌نامه برای ایجاد موزه بزرگ ری و ساماندهی چشمه علی

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به بازدید وزیر میراث فرهنگی از شهرستان ری، از امضای 2 تفاهم نامه برای ایجاد موزه بزرگ ری و ساماندهی منطقه چشمه علی خبر داد.

سیدعلی یزدی خواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ، عنوان کرد: پس از بازدیدهای آقای ضرغامی از بخش‌های مختلف و ظرفیت‌‎های فرهنگی و گردشگری از ری، تفاهم‌نامه ایجاد موزه بزرگ ری در قلعه گبری که میان آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام و شهرداری منطقه ۲۰، وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و فرمانداری شهرستان ری قرار دارد، امضا شد.



نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس تصریح کرد: تفاهم‌نامه ساماندهی چشمه علی، آزادسازی حریم و فراهم آوردن حوزه گردشگری که بین شهرداری منطقه ۲۰ و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امضا شد.



وی ضمن قدردانی از وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، گفت: با تمهیداتی که از سوی وزارت میراث صورت گرفته، امکان ساخت ساختمان 4 طبقه نیز در محله نفرآباد فراهم شد در صورتی که تا پیش از این ممنوعیت ارتفاع در این منطقه وجود داشت.



عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه ضمن تقدیر از افتتاح پایگاه ملی میراث فرهنگی، گفت: پایگاه ملی میراث فرهنگی کمک شایان توجهی به شناسایی و معرفی آثار تاریخی و باستانی خواهد کرد و در این راستا درخواست داریم در زمینه ارتقای جایگاه اداره میراث فرهنگی شهرستان ری نیز اقدام شود.



یزدی‌خواه تصریح کرد: شهرداری‌های شهرستان ری آمادگی دارند در تعامل مشترک با میراث در زمینه نگه‌داری و مرمت این آثار با حفظ و تأیید کارشناسان میراث اقدام شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 348430
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار