خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/12/10 - 11:29
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
دهقانی فیروزآبادی در واکنش به کشمکش پمپئو با قانون‌گذاران آمریکایی:

اقدام تروریستی آمریکا در شهادت سردار سلیمانی قابل کتمان نیست

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اقدام تروریستی آمریکا در شهادت سردار سلیمانی، گفت: ترامپ می‌خواهد افکار عمومی جهان را فریب دهد اما سیاست کثیف دستگاه حاکمیتی آمریکا برای همه شفاف شده است.

کمال دهقانی فیروزآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در واکنش به کشمکش پمپئو با قانون‌گذاران آمریکایی بر سر ترور سردار سلیمانی و کتمان کردن آسیب نظامیان آمریکایی بعد از حمله موشکی سپاه به عین الاسد، گفت: اقدام تروریستی و جنایت کارانه آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی و ابومهدی المنهدس را نمی‌شود کتمان کرد.



نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از همان لحظات نخست بعد از حادثه تروریستی بسیاری از افراد بی‌طرف و آشنا به قوانین و حقوق بین الملل اعتراف کردند که اقدام آمریکا، تروریستی و نقض حاکمیت کشور عراق است و این کار خلاف قوانین و عرف بین الملل است.



دستگاه حاکمیت آمریکا به دنبال فریب افکار عمومی جهان



وی افزود: دونالد ترامپ و دستگاه حاکمیت آمریکا در آن برهه زمانی قصد بهره‌برداری از پروژه تروریستی را داشتند و سعی کردند با دروغ مردم آمریکا و افکار عمومی جهان را فریب دهد اما از همان زمان شاهد واکنش‌های منفی از سوی بسیاری از کشورهای جهان بودیم.



دهقانی فیروزآبادی یادآور شد: دولتمردان آمریکا می‌پنداشتند که می‌توانند چند ماهی افکار عمومی را فریب دهند اما سیاست کثیف آمریکا برای همگان شفاف شده است، آنها باید پاسخ‌گوی افکار عمومی آمریکا و جهان باشند.



این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: حمله جمهوری اسلامی ایران به پایگاه عین الاسد پاسخ قاطع جمهوری اسلامی ایران در مقابل اقدام تروریستی آمریکا بود، خساراتی را برای آنها به همراه داشت اما دولت ترامپ سعی کرد موضوع را به نوعی دیگر نشان دهد.



راهبردهای آمریکا در منطقه شکست خورده است



دهقانی فیروزآبادی تصریح کرد: واکنش کشورهای منطقه به ویژه تصمیم پارلمان عراق به اقدام تروریستی آمریکا مبنی بر خروج نیروهای نظامی از منطقه خاورمیانه نیز نشان دهنده اقدام تروریستی و خلاف قوانین بین‌الملل آمریکا است.



رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: پارلمان عراق بر موضوع خروج نیروهای نظامی آمریکا از عراق تاکید کرد و این به معنی دور انداختن نیروهای نظامی آمریکایی و شکست راهبردهای غلط و شکست خورده آمریکا در منطقه است./



پایان پیام

  • کد خبر : 295711
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار