خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/11/18 - 09:37
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
محبی نجم آبادی:

اقدامات تقنینی مجلس بستر تقویت پول ملی را فراهم کرد

عضو کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش و تک رقمی شدن نرخ تورم حتما باعث ارتقای ارزش پولی ملی خواهد شد.

بهروز محبی نجم آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به الزامات تقویت پولی ملی و ماموریت بانک مرکزی در این بخش، گفت:مسئول مستقیم تقویت و حفظ ارزش پولی ملی، بانک مرکزی است.



تقویت تولید؛ مسیر حفظ ارزش پول ملی



نماینده مردم «سبزوار، جغتای،جوین،خوشاب و داورزن» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک مرکزی باید به شیوه‌های مختلف، پول ملی را تقویت کند، تاکید کرد: از سویی دیگر ما با تقویت تولید به حفظ ارزش پول ملی دست پیدا خواهیم کرد.



تاثیر کاهش کسری تراز عملیاتی در تقویت پول ملی



عضوکمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر زمانی کسری تراز عملیاتی کشور کم و دخل و خرجمان در کشور برابر و منابع پایداری داشته باشیم حتما پایه پولی ایجاد نخواهد شد، این مسئله تاثیر مستقیمی بر کاهش نرخ تورم در کشور خواهد داشت.



این نماینده مجلس شورای اسلامی،تاکید کرد: عدم شکل گیری پایه پولی به کاهش نرخ تورم می انجامد بنابراین کاهش نرخ تورم می تواند به حفظ ارزش پولی ملی کمک کرده و پول ملی را تقویت کند.



عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حتما زمانی که تورم کاهش یافته و تک رقمی شود، ارزش پولی ملی ارتقا پیدا کرده و مدیریت اقتصادی کشور به درستی پیش خواهد رفت.



اقدامات تقنینی مجلس در راستای تقویت پول ملی



این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این بین مجلس نقش خود با تصویب قوانینی همچون اصلاح نظام بانکی ، اصلاح ساختار بودجه و همچنین تسهیل در تامین منابع تولید ایفا کرده و ضرورت دارد  تا بدنه اجرایی کشور این موارد را در دستور کار خود قرار دهد./



پایان پیام

  • کد خبر : 375854
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار