خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/07/17 - 12:00
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
پورمختار:

افزایش همکاری نیروی انتظامی و قوه قضاییه در فرآیند حقوقی‌تر شدن کلانتری‌ها

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با بیان اینکه همکاری نیروی انتظامی و قوه قضاییه در فرآیند حقوقی‌تر شدن کلانتری‌ها افزایش پیدا می‌کند، گفت:حقوقی‌تر شدن کلانتری‌ها علاوه بر رونق صلح سازش، ورودی پرونده‌ها به مراجع قضایی را نیز کاهش پیدا می‌ دهد.

محمدعلی پورمختار در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ ملت ،در رابطه با ضرورت حقوقی‌تر شدن کلانتری‌ها، گفت: ازسال‌های گذشته با تشکیل معاونت اجتماعی ناجا و استقرار واحدهای مشاوره در کلانتری‌ها، حرکت به سمت حقوقی‌تر شدن این نهاد آغاز شده است.



کلانتری‌ها در خط مقدم مراجاعات مردمی هستند



نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کلانتری‌ها در خط مقدم مراجاعات مردمی هستند، اظهار کرد: اکثر پرونده‌ها در کلانتری‌ها تشکیل شده و پس از تکمیل به مراجع قضایی ارسال می‌شود، بنابراین نقش والایی در حل اختلاف، صلح، سازش و نزدیک کردن طرفین دعوا با یکدیگر دارد.



نماینده مردم در مجلس دهم، توجه ریاست قوه‌قضاییه به حقوقی‌تر شدن کلانتری‌ها و رونق صلح و سازش را مثبت ارزیابی کرد و افزود: حقوقی‌تر شدن کلانتری‌ها در واقع اختیاری است که قوه‌قضاییه به نیروی‌انتظامی می‌دهد تا بتواند در راستا نزدیک کردن طرفین دعوا و صلح گام بردارد از طرفی گزارش کلانتری‌ها نیز می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در خاتمه پرونده‌ها داشته باشد.



افزایش همکاری نیروی انتظامی و قوه قضاییه در فرآیند حقوقی‌تر شدن کلانتری‌ها



عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، افزایش همکاری نیروی انتظامی و قوه قضاییه نکته بسیار مهمی است که در فرآیند حقوقی‌تر شدن کلانتری‌ها اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کلانتری‌ها در محله‌ها حضور داشته و ارتباط بسیار خوبی با مردم  واهالی منطقه دارند، بهتر می‌توانند در صلح و سازش اثر گذار باشند و مشکلات و اختلافات را در همان محل کلانتری با توافق خاتمه دهند تا پرونده در دادگستری‌ها تشکیل نشود. بی‌تردید حقوقی‌تر شدن کلانتری‌ها علاوه بر رونق صلح و سازش، ورودی پرونده‌ها به مراجع قضایی را نیز کاهش پیدا می‌کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 289569
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار