خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/11/03 - 14:29
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
شادمهر با اشاره به تأیید مصوبه مجلس در شورای نگهبان:

افزایش حقوق سرایداران و خدمتگزاران حداقل کاری است که برای آن‌ها باید انجام داد

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به تأیید مصوبه مجلس مبنی بر افزایش فوق‌العاده ویژه سرایداران و خدمتگزاران، گفت: افزایش حقوق سرایداران و خدمتگزاران حداقل کاری است که برای آن‌ها باید انجام داد که شورای نگهبان مصوبه مجلس در این زمینه را تأیید کرد.

امانقلیچ شادمهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تأیید مصوبه مجلس در شورای نگهبان مبنی بر افزایش فوق العاده ویژه سرایداران و خدمتگزاران، عنوان کرد: خوشبختانه مصوبه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در قالب برنامه هفتم توسعه برای افزایش فوق العاده ویژه سرایداران و خدمتگزاران مورد تأیید شورای نگهبان گرفت.



نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مصوبه تأیید شده مجلس، خدمتگزاران و خدمتگزاران سرایدار بعد از گذراندن دورههای کارآموزی ویژه که توسط وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود، به عنوان فوق العاده خدمتگزاری و فوق العاده سرایداری به ترتیب معادل 35 درصد و 50 درصد حداقل حقوق مندرج در قوانین بودجه سالانه علاوه بر حقوق و مزایای دریافتی خود برخوردار میشوند.



وی با بیان اینکه افزایش حقوق حداقل کاری است که باید در حق سرایداران و خدمتگزاران انجام داد، افزود: این قشر زحمتکش در مدارس کمترین حقوق در بین کارمندان و کارکنان دولت دریافت می‌کنند که طی سالیان گذشته هیچ توجهی به معیشت آنان نشده است که مجلس به آن‌ها توجه کرد.



عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس این مصوبه که در ماده 88 قانون برنامه هفتم توسعه ذیل فصل سرمایه انسانی قید شده کمک شایانی به افزایش بهره وری در مدارس خواهد کرد و امیدواریم با اجرای این مصوبه رضایت بخش مهمی از جامعه آموزشی مدارس که یکی از ارکان آموزشی در مدارس به شمار می‌آیند، جلب شود./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 375164
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار