خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/08 - 12:06
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
سرویس : استان ها
گزارش خانه ملت از نظارت میدانی نمایندگان استان خراسان جنوبی؛

افتتاح و کلنگ زنی 32 پروژه گازرسانی در شهرستان خوسف/ پیگیری جدی تعیین تکلیف بیمارستان دوم قائن و تامین آب و بهسازی راه‌های خراسان جنوبی/ تلاش برای عملیاتی کردن طرح توسعه نهبندان و سربیشه

افتتاح و کلنگ زنی 32 پروژه گازرسانی در شهرستان خوسف، پیگیری جدی تعیین تکلیف بیمارستان دوم قائن و تامین آب و بهسازی راه‌های خراسان جنوبی، تلاش برای عملیاتی کردن طرح توسعه نهبندان و سربیشه و بهره برداری از پروژه تولید کنسانتره آهن شهرستان خوسف برای فراهم کردن زمینه اشتغال ۱۱۰ نفر از جمله اقداماتی است که طی هفته های اخیر در دستور کار مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی ضمن سرکشی به حوزه‌های انتخابیه و بررسی مشکلات در هفته های اخیر نشست‌هایی را با مسئولان مربوطه برای حل مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه خود برگزار کردند.



سلمان اسحاقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد اقدامات انجام شده برای رفع مشکلات حوزه انتخابیه خود، گفت: خراسان جنوبی استانی فاقد راه آهن است و با پیگیری این موضوع از دو استاندار قبلی و تغییر استانداران آن را به مرحله اجرا رساندیم.











سلمان اسحاقی


وی افزود: امروز می توان این خبر خوش را به مردم استان خراسان جنوبی داد که راه آهن در ریل خودش قرار گرفته و مقام معظم رهبری با مبلغ تهاتر از محل نفت موافقت کردند که این هزینه پرداخت شود و 6 هزار میلیارد تومان  تملک زمین برای راه آهن انجام شود.



نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس یازدهم افزود: انتقال آب خلیج فارس به استان خراسان جنوبی هم مدنظر قرار گرفته و در واقع موضوع راه آهن و انتقال آب از جمله مهمترین اقداماتی است که در حال انجام است و بیش از 30 درصد انتقال آب به خلیج فارس انجام شده است.



اسحاقی یادآور شد: ما دو مسیر را برای انتقال گاز به صورت مستقیم به استان خراسان جنوبی و همچنین انتقال گاز از سیستان و بلوچستان به خراسان برای کاهش بار گاز در استان را پیگیری کردیم و عملیات اجرایی انتقال گاز به خراسان جنوبی در ماه گذشته آغاز شد که رویداد بزرگی برای استان به شمار می رود.



سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: بیش از 10 سال با دخالت های بیجا و مانع تراشی ها در مجتمع فولاد و تعطیلی این مجتمع مواجه بودیم اما با پیگیری ها واحد احیای مستقیم مجتمع با ظرفیت تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی در سال گذشته با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید همچنین می توان این خبر خوب را به مردم بدهیم که سرور پایانه گمرک یزدان مستقل شد و استقلال این پایانه می تواند اقدامی موثر برای فعالیت مستمر آن باشد.



وی یادآور شد: شهرستان زیرکوه به عنوان تنها شهرستان استان خراسان جنوبی فاقد بیمارستان بود اما در حال حاضر  30 درصد بیمارستان ساخته شده و هیچ گونه کمبود اعتباری در این رابطه نداریم و راه اندازی این پروژه تداوم خواهد داشت همچنین بیمارستان دوم قائن در مناقصه قرار دارد و منتظر تعیین پیمانکار این مناقصه هستیم؛ افزایش تخت های بیمارستان شهدای قائن به 300 تخت مصوب و 9 هزار و 700 متر به مساحت این بیمارستان افزوده شد.



مجید نصیرائی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح اقدامات انجام شده در روزهای اخیر برای رفع مشکلات حوزه انتخابیه اش، گفت: با توجه به اینکه در هفته دولت قرار داریم بنابراین برخی از پروژه ها توسط دولت کلنگ زنی و به بهره برداری رسید و برنامه هایی که در این مدت دنبال کردیم در همین راستا قرار دارند.











مجید نصیرایی


وی افزود: یکی از ضعف‌های استان خراسان جنوبی مسیرهای طولانی و دوطرفه است که پیگیری برای اصلاح این مسیرها و دوبانده سازی ها انجام شد و با مدیران استانی و شهرستانی همکاری کردیم که بتوانند این مسائل را کاهش دهند همچنین تکمیل تجهیزات و امکانات در حوزه بهداشت و درمان و تکمیل و توسعه شبکه و خدمات بهداشتی ودرمانی هم پیگیری شد تا بخشی از مشکلات را بتوان رفع کرد.



نماینده مردم فردوس، سرایان، طبس و بشرویه در مجلس یازدهم ادامه داد: علیرغم توجه به تامین زیرساخت های آب، برق و راه و تلاش ها و خدمات در سال های متمادی اما همچنان با نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم و به دنبال رفع بخشی از این مشکلات هستیم؛ متاسفانه زیرساخت ها برای سرمایه گذاری در منطقه و حل مساله اشتغال و ماندگاری جمعیت درمنطقه کامل نیست بنابراین توجه به تامین زیرساخت ها در دستور کار ما قرار گرفته است و پیگیری های لازم را از طریق مسئولان مربوطه داشتیم و در بحث برق رسانی همکاری هایی صورت گرفت.



نصیرائی یادآور شد: طی این روزها شروع عملیات دوبانده سازی افتتاح پست برق 132 و خط انتقال 75 کیلومتری داشتیم البته مساله مسکن هم یکی از دغدغه های جدی مردم در منطقه است و پیگیری‌های جدی را در این رابطه داشتیم و خوشبختانه واحدهای ویلایی زیادی در حوزه انتخابیه با متراژ 180 و 200 متری ساخته خواهد شد و تسهیلات و زیرساخت ها را هم پیگیری خواهیم کرد.



مصطفی نخعی هم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح اقدامات انجام شده برای رفع مشکلات حوزه انتخابیه خود، گفت: احیای طرح توسعه نهبندان و تدوین طرح توسعه سربیشه یکی از موضوعات مهمی است که مدت ها در حال پیگیری آن هستم و در این رابطه پیگیری های زیادی را داشتیم و در سفر رئیس جمهور به استان در سال 1400 این موضوع را پیگیری کردیم و ایشان قول مساعد داد و به عنوان مصوبه این سفر تصویب شد.











مصطفی نخعی


وی افزود: خوشبختانه کلیات این موضوع در معاونت اجرایی تایید شد و برای تصویب نهایی به هیات دولت ارسال شد تا در 4 سال آینده با پیش بینی ردیف های اعتباری در قانون بودجه روند توسعه این دو شهرستان با سرعت بیشتری دنبال و انجام شود.



نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس یازدهم ادامه داد: سال 78 رهبر معظم انقلاب به شهرستان نهبندان سفر کردند و در این سفر طرح توسعه نهبندان یکی از مصوبات بود و سندی تحت عنوان توسعه این شهرستان بر اساس دستور ایشان در سال 1381 تهیه شد و به تایید هیات دولت رسید اما افق زمانی که برای سند در نظر گرفته شده بود 10 ساله بود که به هر دلیلی بسیاری از مفاد سند تحقق پیدا نکرد بنابراین طی این سه سال پیگیری ها و تلاش های زیادی برای بازنگری در این سند داشتیم و با توجه به شرایط حال حاضر نهبندان این کار انجام شد و مراحل آن پیش رفته و برای سربیشه هم اصرار داشتیم که طرح توسعه ای تدوین شود و آن هم تدوین شد و هر دو سند در انتظار تصویب هیات دولت هستند و اعتباری بیش از 5 هزار میلیارد تومان برای دو شهرستان به مدت 4 سال پیش بینی شد که می تواند تحول عظیمی را در دو شهرستان در 4 سال آینده ایجاد کند.



حسین خسروی اسفزار هم در تشریح اقدامات و پیگیری های انجام شده برای رفع مشکلات حوزه انتخابیه اش، گفت: بهره برداری از پروژه زیرسازی و آسفالت معابر شهر قهستان با اعتبار ۳۷ میلیارد ریال ، افتتاح بند خاکی روستای براندود بخش قهستان شهرستان درمیان با اعتبار ۱۸‌.۵ میلیارد ریال و افتتاح طرح اصلاح شبکه توزیع و بازسازی انشعابات آب روستای آنیک بخش قهستان شهرستان درمیان با اعتبار ۲۲ میلیارد ریال با حضور مسئولان مربوطه انجام شد.











حسین خسروی اسفزار


وی افزود: در چهارمین روز هفته دولت و با حضور جمعی از مسئولان مربوطه پروژه بزرگ آبرسانی سردار شهید قاسم سلیمانی شهر خوسف به بهره برداری رسید؛ این پروژه شامل یک باب مخزن هزار مترمکعبی، ۴ هزار متر خط انتقال، هزار و ۸۰۰ متر شبکه توزیع برگشت شهر خوسف، ۳ باب حوضچه شیرآلات و اتاق تأسیسات است و اعتبار هزینه شده برای احداث مخزن ۹۵ هزار میلیون ریال و برای اجرای خط انتقال، شبکه توزیع و تأسیسات ۸۵ هزار میلیون ریال بوده و جمعیت برخوردار از این پروژه ۱۱ هزار و ۲۷۰ نفر هستند.



نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس یازدهم از بهره برداری از پروژه تولید کنسانتره آهن شهرستان خوسف خبر داد و گفت: احداث پروژه تولید کنسانتره آهن با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومانی انجام و با اجرای این پروژه زمینه اشتغال ۱۱۰ نفر فراهم شده البته عملیات اجرایی بیمارستان محلی شهر قهستان هم آغاز و بهره برداری از پروژه تامین برق مصلی شهر قهستان با اعتبار ۱۳ میلیارد ریال با حضور مسئولان مربوطه انجام شد.



خسروی اسفزار با اشاره به افتتاح و کلنگ زنی 32 پروژه گازرسانی در شهرستان خوسف به صورت همزمان گفت: حجم اعتبار هزینه شده برای این پروژه ها 440 میلیارد ریال است و مراسم گازرسانی به 17 روستا و 4 واحد تولیدی و صنعتی به بهره برداری رسید و آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به 8 روستا و 3 واحد تولیدی و صنعتی هم مدنظر قرار گرفت./



پایان پیام

  • کد خبر : 367555
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار