خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/24 - 10:45
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
روشنفکر:

اعتبار مصوب سفر دوم دولت برای بویراحمد، دنا و مارگون ۷۰ هزار میلیارد ریال است

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس گفت: اعتبار مصوب سفر دوم دولت برای بویراحمد، دنا و مارگون ۷۰ هزار میلیارد ریال است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مهدی روشنفکر در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج در خصوص اعتبارات سفر رئیس جمهور اظهار کرد: این اعتبار بیشتر در حوزه راه، بهداشت و آموزش و خدمات هزینه خواهد شد و بدون تردید نقش تحول آفرین در این شهرستان های سه گانه ایفا خواهد کرد.



وی تاکید کرد: در سفر نخست رئیس جمهور به استان ۳۷ هزار میلیارد ریال برای زیرساخت های سه شهرستان بویراحمد، دنا و مارگون اختصاص یافت.



روشنفکر با اشاره به افزایش اعتبارات عمرانی در دولت سیزدهم افزود: سال ۱۳۹۹ بودجه طرح های عمرانی در استان هفت هزار میلیارد ریال بوده است که از این مبلغ میزان چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال آن اختصاص داده شد اما در سال ۱۴۰۰ بودجه استان یک عدد تاریخی بوده است.



نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سال ۱۴۰۰ این بودجه مصوب حدود ۱۲ هزار میلیارد ریال بوده است و حدود چهار هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال هم از محل محرومیت زدایی اختصاص یافت و از سوی دیگر ۹۰۰ میلیارد ریال برای مشکلات آب و راه استان جذب شد.



روشنفکر ابراز کرد: همچنین در سال ۱۴۰۰ میزان سه هزار میلیارد ریال در زلزله سی سخت جذب و تنها در یک روز ۱۰۰ میلیارد ریال تجهیزات در یک سالن برای خدمت رسانی به مردم تخلیه شد.



وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ بودجه عمرانی استان حدود ۱۹ هزار میلیارد ریال بوده و در سال ۱۴۰۲ این رقم به حدود ۲۵ هزار میلیارد ریال رسید.



نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: انصافا در این دولت رقم ها و اعداد بزرگی وارد این استان شده و کارهای تحول آفرین بسیاری در استان آغاز شده یا در حال انجام است.​/



پایان پیام

  • کد خبر : 369919
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار