خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/03/02 - 14:05
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
کاظمی:

اظهارات برجامی اروپایی‌ها علیه ایران صرفا فضاسازی منفی است

نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: اروپایی ها به خوبی دریافته اند توانایی مقابله با آمریکایی ها را ندارند و برای جلوگیری از تضعیف جایگاه شان در برابر افکار عمومی دنیا، درصدد فضاسازی سیاسی علیه ایران هستند.

سید حمیدرضا کاظمیدر گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در واکنش به درخواست نمایندگی فرانسه در سازمان‌های بین‌المللی مبنی بر همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و پایبندی کامل به برجام، گفت: اروپایی ها تعهدات مشخصی در توافقنامه برجام دارند از این رو بجای اتخاذ مواضع این چنینی، بهتر است پاسخ دهند به کدام یک از مفاد برنامه جامع اقدام مشترک عمل کرده اند؟.



نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کشورهای اروپایی ها در مقابل آمریکایی ها ایستادگی نکردند و فقط شاهد خروج یکجانبه ایالات متحده از برجام بودند، چطور می توانند نسبت به ایران واکنش تند سیاسی نشان دهند اما در مقابل ترامپ سر خم می کنند.



وی ادامه داد: به نظر می رسد اروپایی ها به خوبی دریافته اند توانایی مقابله با آمریکایی ها را ندارند و برای جلوگیری از تضعیف جایگاه شان در برابر افکار عمومی دنیا، درصدد فضاسازی سیاسی علیه ایران هستند.



این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: به عبارتی افکار عمومی دنیا متوجه شده اروپایی ها در برابر ایالات متحده از استقلال برخودار نیست و این مهم برای قاره سبز که خودش را سردمدار دموکراسی معرفی می کند گران تمام شده است.  



نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کشورهای اروپایی حاضر در برجام وقتی به تعهداتشان عمل کردند، می تواند در خصوص مفاد برجام صرفا مطابق مقررات اظهارنظر کنند.



به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت، دفتر نمایندگی فرانسه در سازمان‌های بین‌المللی با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود خواستار همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شده است.



در این پیام توییتری آمده است که فرانسه و انگلیس و آلمان به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در انجام بازرسی‌ها در ایران کمک مالی کرده‌اند./



پایان پیام

  • کد خبر : 298150
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار