خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/31 - 11:26
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مقتدایی:

از سرگیری روابط ایران و بحرین با نقش آفرینی عمان دنبال می‌شود

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و عمان با اشاره به نقش آفرینی عمان در تحولات منطقه و روابط دو کشور، گفت: عمان به عنوان یک کشور پیش رو در تحولات منطقه نقش بسزایی در از سرگیری روابط ایران و عربستان داشته و موضوع از سرگیری روابط ایران و بحرین را هم دنبال می‌کند.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص نقش عمان در منطقه خلیج فارس و نقش آفرینی عمان برای از سرگیری روابط جمهوری اسلامی ایران و بحرین، گفت: روابط ایران و عمان بر مبنای اشتراکات فراوان همسایگی است، عمان در طول سال‌های گذشته با فهم عمیق از قدرت و توانمندی جمهوری اسلامی ایران در تثبیت امنیت منطقه، حسن همجواری را به نحو شایسته دنبال کرده است.



رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و عمان، افزود: سفر مقامات و مسئولانی ایرانی و عمانی نیز نشان از تحکیم روابط دو کشور دارد، روابط ایران و عمان می تواند الگوی همکاری در منطقه باشد. مقامات عمان از جمله سلطان عمان همواره تلاش کرده تا با همکاری و هم افزایی در منطقه به حفظ صلح و تثبیت امنیت در منطقه به ویژه در حوزه خلیج فارس کمک کند.



وی در ادامه یادآور شد: در این مقطع تاریخی خاص عمان به عنوان کشور فهیم و دارای نقش و توانمندی در کنار ایران قرار دارد و از مزایای همکاری با جمهوری اسلامی ایران به نحو شایسته استفاده کرده است و این روابط می‌تواند برای سایر کشورها به عنوان یک الگو و نمونه همکاری‌های همسایگی باشد.



مقتدایی با بیان اینکه عمان به عنوان یک کشور پیش رو در تحولات منطقه شناخته می‌شود، گفت: عمان نقش شایسته و بسزای در از سرگیری روابط ایران و عربستان داشت، و در کنار تلاش‌هایی که برای احیای برجام می‌کند، موضوع از سرگیری روابط ایران و بحرین را هم دنبال می‌کند.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به راهبرد سیاست خارجی دولت سیزدهم و احیای روابط با عربستان سعودی، راه برای گسترش روابط با سایر کشورهای عربی و اسلامی باز شده است. /



پایان پیام

  • کد خبر : 362005
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار