خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/11/01 - 15:34
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
فولادگر با انتقاد از عدم استقلال اروپا برای راه اندازی SPV:

اروپا به دنبال عدم پرداخت هزینه برای تداوم حضور در برجام است

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی گفت: ، اگر در داخل کشور به این نتیجه برسیم که حضور در برجام فایده‌ای ندارد از توافقنامه هسته‌ای با 1+5 خارج می‌شویم.

حمیدرضا فولادگر مجلس در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص روند ادامه همکاری های ایران و اروپا برای ایجاد ساز و کار مالی مستقل، اظهار داشت: اروپایی‌ها اثبات کردند که در سیاست خارجی خود استقلال ندارند و از سیاستهای آمریکا تبعیت می‌کنند.



خروج ایران از برجام در صورت عدم انتفاع از توافق هسته‌ای محتمل است



رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی بیان کرد: اروپایی‌ها می‌خواهند به لحاظ عرفی، سیاسی و حقوقی در برجام باقی بمانند اما هزینه‌ای را نپردازند.



وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به دلیل تامین مصالح کلی کشور با اروپایی تاکنون مدارا کرده است، اگر در داخل کشور به این نتیجه برسیم که حضور در برجام فایده‌ای ندارد از توافقنامه هسته‌ای با 1+5 خارج می‌شویم.



هنوز برای خروج از برجام به جمع بندی نرسیده‌ایم



فولادگر با بیان اینکه هنوز برای خروج از برجام به جمع بندی نرسیده‌ایم و رابطه با اروپایی‌ها را قطع نمی‌کنیم، ادامه داد: اروپایی نشان داده‌اند که نمی‌توانند مستقل از آمریکا تصمیم‌گیری کنند.



نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر SPV به نتیجه نرسد، می‌توان راهکارهای دیگری را پی گرفت، گفت: افزایش مراوده ایران با کشورهای همسایه موضوع مناسبی است.



به امید اروپا نشستن از ابتدا نیز اشتباه بود



وی افزود: عاقلانه این است که تقویت روابط با کشورهای همسایه مانند روسیه، ترکیه، هند، چین و عراق را در اولویت قرار دهیم، به امید اروپا نشستن از ابتدا نیز اشتباه بود.



عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس بیان کرد: ادامه روابط ایران با اروپا به این منظور بود تا بتوانیم گفتمان خود را در جهان بیان کنیم اما به امید اروپایی‌ها نشستن استفاده از ظرفیت هماسایگان را سلب می‌کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 272240
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار