خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/04/25 - 17:42
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
نقوی حسینی:

احزاب باید تابلو داشته باشند/ مردم به حزب پاسخگو رای بدهند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:قانون انتخابات باید اصلاح شود و به نحوی اصلاح شود که فرد به غیر از مکانیسم حزب نتواند در صحنه انتخابات حاضر شود.

سیدحسین نقوی‌حسینی درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت بااشاره به موضوع انتخابات و فعالیت احزاب گفت: درمحاورات سیاسی سیاستمداران در کشور ما همیشه این ادعا را می کنند که  تحزب و فعالیت حزبی باید وجود داشته باشد و احزاب باید تابلو داشته باشند؛ اینها را می گویند اما عملاً برای تحقق آن گامی برنمی دارند که هیچ در جهت نابودی آن گام‌های زیادی برداشته می‌شود.



احزاب باید با تابلو رقابت کنند



وی ادامه داد:احزاب باید با تابلو رقابت کنند؛ مثلاً اینکه ما طوری قانون‌گذاری می‌کنیم که ده‌ها و صدها حزب مجوز بگیرند و فعالیت کنند؛ اما مشخص نیست که وقتی۳۰۰ تا ۴۰۰ حزب فعال و یا گروه سیاسی فعالیت می کنند، با کدام تابلو و با کدام انتخاب و با کدام رای حزبی انجام می‌شود.



بیشترب خوانید:





 



نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی افزود:اکثر سیاسیون در سخنرانی خودشان  از اهمیت حزب صحبت می‌کنند و می‌گویند که این کار را می کنم ، ولی در نهایت می گویند که من مستقل هستم و به هیچ حزب و گروهی وابسته نیستم! ولی اینطور نمی‌شود در انتخابات حضور داشت.



 سیاسیون در سخنرانی ها از اهمیت حزب صحبت می‌کنند ، ولی در نهایت می گویند که من مستقل هستم و به هیچ حزب و گروهی وابسته نیستم!



وی با اشاره به تشکیل جبهه‌های سیاسی در ایام نزدیک به انتخابات گفت:ما واقعاً در کشور حزب نداریم ؛ جناح سیاسی و جریانات سیاسی وجود دارد اما حزب شکل نگرفته است.



نقوی حسینی با بیان اینکه احزاب کشور ما تحت دو جریان اصلی اصولگرایی و اصلاح‌طلبی حرکت می‌کنند، تاکید کرد: افراد با تابلوهای اصلاح طلبی یا اصولگرایی وارد عرصه انتخابات می شوند، این ایراد دارد؛ ولی به هرحال چون حزبی نداریم بنابراین جریان سیاسی می آیند و هرکدام ممکن است قدرت بگیرند.



قانون انتخابات مبتنی بر تقویت حزب نیست



این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در سال های گذشته مطرح کرد: اصلاح طلبان از آقای "روحانی" حمایت کردند و بسیار تلاش کردند وقتی ایشان رای آورد گفتند که ما نبودیم و آقای روحانی اصلاح‌طلب نیست؛ در مورد "احمدی‌نژاد" هم همین طور ،وقتی احمدی نژاد به ریاست جمهوری رسید اصولگرایان گفتند که از ما نبوده است و خودش هم بیان کرد که اصولگرا نیست ؛ اینطور نمی شود کار سیاسی کرد.



سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به نظر من قانون انتخابات مبتنی بر تقویت حزب نیست، تصریح کرد: قانون انتخابات باید اصلاح شود و به نحوی اصلاح شود که فرد به غیر از مکانیسم حزب نتواند در صحنه انتخابات حاضر شود؛ به این صورت احزاب فعال تقویت می شوند ولی هنوز این طور نیست. مردم باید به حزب پاسخگو رای بدهند ولی احزاب پاسخگو تابلویی ندارند./



پایان پیام

  • کد خبر : 284766
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار