خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/11/20 - 16:11
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
گودرزی با اشاره به سفر صالحی به وین:

ابلاغ پیام ایران به آژانس؛ تعهداتمان را کاهش می‌دهیم

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: علی اکبر صالحی در سفر به وین و دیدار با رئیس آژانس ضمن اشاره به تصمیم‌گیری‌های سیاسی غربی‌ها درباره برجام درباره کاهش تعهدات ایران گوشزد کند.

مسعود گودرزی در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت با اشاره به سفر رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به وین جهت حضور در سومین اجلاس دوسالانه امنیت هسته‌ای و دیدار و گفت‌وگو با مدیر جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفت: آژانس نهاد فنی تصمیم‌گیر در حوزه انرژی هسته‌ای و مصارف صلح آمیز است. فعالیت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران نیز در چارچوب بوده و هیچ گاه از منشور و ملاحظات به لحاظ فنی تخطی نکرده است.



نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقای صالحی در دیدار با مدیران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید گزارش‌هایی مورد تایید آنها در ارتباط با برجام را یادآور شود و نقد محکمی به تصمیم‌گیری سیاسی در حوزه فنی کند.



وی افزود: نظارت آژانس بر فعالیت هسته‌ای ایران در طول همه سال‌های گذشته سخت و دقیق بود، آنها تنها به دنبال پیدا کردن یک اشکال یا ایراد بودند تا همه توافق‌های را زیر سوال ببرند اما در نهایت هم نتوانستند به اهداف خود دست پیدا کنند.



گودرزی یادآور شد: حساسیت آژانس نسبت به فعالیت جمهوری اسلامی ایران بیش از سایر کشورها بوده و است، بسیاری از کشورهای نزدیک به سیاست غربی‌ها خارج از اصول فنی NPT فعالیت می‌کنند اما هیچ ایراد و اشکالی به آنها گرفته نمی‌شود. بنابراین آقای صالحی باید نسبت به این نوع تصمیم‌گیری‌های سیاسی اعتراض خود را بیان کنند و به دوازده گزارش تایید فعالیت صلح آمیز هسته‌ای ایران اشاره کند.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتظار است که رئیس سازمان انرژی اتمی ضمن یادآوری اهداف صلح آمیز به رئیس آژانس گوشزد کند که ایران در صورت تعلل کشورهای اروپایی تعهدات خود را در زمینه همکاری با آژانس کاهی خواهد داد.



وی افزود: جمهوری اسلامی ایران بر اساس مواد NPT همکاری‌های خود با آژانس را توسعه داده و به همه آنها پایبند بوده است اما محدودیت بیش از این قابل پذیرش نیست به ویژه در شرایطی که طرف‌های مقابل به تعهدات خود پایبند نیستند.



گودرزی تاکید کرد: آقای صالحی همچنین باید در اجلاس و حاشیه آن پیام جمهوری اسلامی ایران را به سایر اعضای شرکت کننده در اجلاس برساند، مبنی بر حمایت ایران از فعالیت صلح آمیز هسته‌ای اما غربی‌ها و آمریکا سیاسی برخورد می‌کنند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی معتقد است: این چنین اجلاس‌ها فرصتی برای رایزنی و تحکیم روابط با دیگر کشورها است. نمایندگان ایران باید واقعیات را به مقامات دیگر کشورها یادآوری کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 295304
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار