خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/06/21 - 13:37
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
/نمایندگان با اشاره به انتقاد شدید رهبری از سکوت مدعیان حقوق‌بشر درباره فجایع میانمار/

ابراهیمی: اقدام همزمان 57 دولت اسلامی در سازمان ملل درخصوص فاجعه میانمار تأثیرگذار خواهد بود

عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است تمامی دولت‌های مسلمان عضو سازمان ملل باید نسبت به قضیه میانمار واکنش نشان دهند.

علیرضا ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به فرمایشات صبح امروز (سه شنبه، 21 شهریورماه) حضرت آیت الله خامنه ای در ابتدای جلسه خارج فقه در انتقاد از بی عملی و سکوت مجامع جهانی و مدعیان حقوق بشر در قبال فجایع میانمار گفت: سالیان سال است که در خصوص مسلمانان میانمار جنایت صورت می گیرد اما اقدام اخیر بسیار شدید بود.



نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه موضوع مشکل میانمار قطعا مذهبی نیست بلکه نظام سلطه بر آنها تسلط دارد، عنوان کرد: همین مسأله موضوع را سیاسی می کند و با حضور نظام سلطه در پشت پرده جنایات میانمار نمی توان گفت این قضیه یک اختلاف مذهبی است.



وی در ادامه اقدام عملی علیه دولت میانمار را صرفا نظامی ندانست و اظهار داشت: فشارها باید به صورت فشار اقتصادی باشد و زمانی که دو میلیارد مسلمان با یکدیگر هم پیمان شده و در سازمان ملل صحبت و از مسلمانان روهینگیا حمایت کنند، همه این اقدامات تأثیرگذار می شود تا مسلمانان نجات پیدا کنند.



عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه سازمان کنفرانس اسلامی می تواند قدم های موثری در خصوص حل مشکل مسلمانان میانمار بردارد، خاطرنشان کرد: همه دولت های مسلمان عضو سازمان ملل باید نسبت به این قضیه واکنش نشان داده و قاطعانه صحبت کنند تا اقدام عملی بین المللی صورت گیرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 211064
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار