خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/11/08 - 15:50
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
قاسمی پور با اشاره به شروع ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش از فردا:

آموزش و پرورش در آزمون اسفندماه هم مصوبه ضریب 1.1 را اعمال کند

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز ثبت نام آزمون استخدامی جذب 72 هزار معلم از فردا، گفت: مصوبه اختصاص ضریب ۱.۱ به ازای هر سال تدریس در آموزش و پرورش تا سقف 5 سال، برای داوطلبان شرکت کننده در آزمون استخدامی این دوره نیز لحاظ شود، لحاظ این امتیاز نوعی قدردانی از معلمانی است که سال‌ها در آموزش و پرورش زحمت کشیده اند.

شیوا قاسمی پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به شروع ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای جذب 72 هزار معلم از فردا (دوشنبه 9 بهمن‌ماه)، عنوان کرد: طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش شروع ثبت نام برای شرکت در این آزمون از فردا (دوشنبه 9 بهمن ماه) و پایان مهلت ثبت نام تا روز (شنبه 14 بهمن‌ماه) خواهد بود.



نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین آزمون رشته‌های شغلی آموزگاری در روز جمعه 18 اسفندماه سال 1402 برگزار و آزمون رشته‌های شغلی دبیری و هنرآموز در روز جمعه 28 اردیبهشت ماه سال 1403 برگزار می‌شود.



وی افزود: مصوبه اختصاص ضریب ۱.۱ به ازای هر سال تدریس در آموزش و پرورش تا سقف 5 سال، برای داوطلبان شرکت کننده در آزمون استخدامی از پیشنهاداتی بود که کمیسیون آموزش مجلس به کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ارائه و شورای نگهبان نیز آن را تأیید کرد و امروز نیز سایر موارد مرجوعی از شورای نگهبان در صحن مجلس مورد رسیدگی قرار گرفت.



قاسمی پور تصریح کرد: اگر برنامه هفتم توسعه با تأخیری توسط دولت به مجلس ارائه نمی‌شد، این مصوبه باید برای سال 1402 نیز اجرایی می‌شد لذا از آموزش و پرورش انتظار داریم این مصوبه را با توجه به اینکه مصاحبه آزمون استخدامی در سال 1403 است، ضریب 1.1 را برای آزمون آموزگاری نیز لحاظ کند.



عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه 72 هزار نیروی جدید که در آزمون پیش رو جذب می‌شوند، فرصتی برای معلمانی است که سال‌ها در سختی تدریس داشته اند، افزود:  اختصاص این ضریب هم موجب ایجاد انگیزه و هم موجب قدردانی از معلمانی می‌شود که عمر خود را در آموزش و پرورش بدون برخورداری از مزایای نیروهای رسمی سپری کردند./



پایان پیام

  • کد خبر : 375455
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار