خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/02/22 - 05:15
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
عبادی:

آموزش محوری و کنار گذاشتن پرورش، مشکل اصلی سیستم آموزشی کشور

رئیس کمیته فرهنگ کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: بسیاری از مشکلات و ناهنجاری ها در کشور به دلیل عدم اهتمام به مسئله پرورشی و فرهنگ سازی در سیستم آموزشی کشور است.

سیدمحمدباقر عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت   با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با فرهنگیان و تاکیدات ایشان در خصوص  توجه ویژه به بحث پرورشی در سیستم تعلیم و تربیت کشور گفت: یکی از مهم ترین ارکان نظام تعلیم و تربیت کشور، بحث پرورش و فرهنگ سازی است و به طور قطع، نبود پرورش و فرهنگ سازی، کار آموزش ابتر خواهد ماند.



نماینده مردم بیرجند و دارمیان در مجلس شوری اسلامی با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته، تنها به مقوله آموزش پرداخته نمی شود، بلکه به مسئله پرورشی و فرهنگ در کنار آموزش و حتی بالاتر از آن توجه صورت می گیرد، تصریح کرد: در گذشته وزارت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ نام داشت و به معلمان، فرهنگی گفته می شد که این امر حاکی از اهمیت مسئله فرهنگ سازی در کشور داشت.



اختلاس، نتیجه داشتن علم بدون پرورش و تربیت است



وی ادامه داد: اگر دانش آموزان یا  فارغ التحصیلان دانشگاهی دارای علم بوده و از لحاظ فرهنگ سازی و مسئله پرورشی دچار نقص باشند، می توانند یک عنصر خطرناک برای جامعه باشند؛ بدین معنا که تخصص لازم را دارند، اما به دلیل عدم تربیت لازم، اقدام به اختلاس می کنند.



این نماینده مجلس در دوره دهم با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باید بحث پرورشی را در سیستم آموزشی کشور احیا کند، افزود: متاسفانه معاونت پرورشی در وزارت آموزش و پرورش در دولت اصلاحات کنار گذاشته شد که  از آن می توان به عنوان ظلم بزرگ به کشور و نظام آموزشی کشور یاد کرد که با پیگیری هایی که نمایندگان مجلس در این مسئله داشتند، مجددا این معاونت احیا شد، اما جایگاه بایسته خود را پیدا نکرده است.



عبادی با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از معضلات اجتماعی و بزه هایی که در کشور رخ می دهد، ریشه در عدم توجه به بحث پرورشی و فرهنگ سازی در کشور دارد، یادآور شد: در کشورهای پیشرفته از جمله ژاپن، سنگاپور و المان در مدارس به جای آموزش های آکادمیک و تئوری، به دانش آموزان دروغ نگفتن، قانون مند بودن، رعایت نظم و انضباط و وجدان کاری را آموزش می دهند که پیشرفت امروز این کشورها، مرهون توجه به بحث فرهنگ سازی و پرورشی است.



وزیر آموزش و پرورش پاسخگوی پخش موسیقی زشت و نامربوط در مدارس باشد



وی اظهار کرد: در روزهای گذشته، یک اتفاق در مدارس کشور رخ داد و آن پخش یک موسیقی با محتوای سخیف و زشت برای دانش آموزان بود که باید گفت؛ این حرکت نشان دهنده عدم اهتمام و توجه آموزش و پرورش به بحث پرورشی است که به طور قطع وزیر باید پاسخگوی بروز این فاجعه تربیتی در مدارس کشور باشد.



رئیس کمیته فرهنگ و تربیت اسلامی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بسیار هوشمندانه بر لزوم اهتمام به بحث پرورشی در مدارس تاکید داشتند و این امر، بیانگر دغدغه درست ایشان است که باید وزارت آموزش و پرورش در رویکرد خود تجدید نظر کند و بر اساس آموزه های دینی در مدارس رفتار کند تا دیگر شاهد ناهنجاری ها و بداخلاقی ها در سطح جامعه و کشور نباشیم./



 پایان پیام

  • کد خبر : 280025
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار