خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/09/25 - 19:00
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : مرکز پژوهش ها
جلالی در مراسم هفته پژوهش:

پیمودن مسیر توسعه کشور نیازمند کار کارشناسی است

رییس مرکز پژوهش های مجلس با بیان اینکه پژوهش و کارکارشناسی اقدامی در جهت توانمندی کشور در پیمودن مسیر توسعه و پیشرفت است، گفت: کار علمی و پژوهشی پشتیبان سیاستگذاری و تصمیم گیری کارآمد است که به عنوان پشتوانه ارزنده مسئولان می تواند مورد اتکا قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،‌ مراسم هفته پژوهش امروز (شنبه 25 آذر ماه) با حضور و سخنرانی کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در جمع کارکنان و پژوهشگران این مرکز برگزار شد.



کاظم جلالی در این نشست با گرامیداشت یادوخاطره شهید پژوهشگر احسان آقاجانی معمار که در حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی به فیض عظیم شهادت نائل آمد، گفت: شهد آقاجانی معمار از پژوهشگران نمونه و فعال مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بود که در دومین همایش نقش پژوهش در فرایند قانونگذاری در سال 1392 نیز به عنوان پژوهشگر برتر انتخاب شد.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هفته پژوهش، تصریح کرد: پژوهش و کارکارشناسی اقدامی در جهت توانمندی کشور در پیمودن مسیر توسعه و پیشرفت است.



وی افزود: کار علمی و پژوهشی پشتیبان سیاستگذاری و تصمیم‌گیری کارآمد است که به عنوان پشتوانه ارزنده مسئولان می‌تواند مورد اتکا قرار گیرد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اولویت‌های اساسی تعیین شده از سوی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: 37 موضوع اساسی از سوی جناب آقای دکتر لاریجانی و پس از تصویب در هیات رییسه مجلس شورای اسلامی به عنوان اولویت‌های اساسی کشور در دستور کار مرکز پژوهش‌های مجلس قرار گرفت که ارائه گزارش بررسی نظام بودجه ریزی، روند پیشبرد طرح‌های عمرانی و مشکلات صندوق‌های بازنشستگی در صحن مجلس، بخشی از این اولویت‌ها بود.



وی افزود: اگر به مشکلات صندوق‌های بازنشستگی کشور همانطور که در گزارش مرکز نیز به آن اشاره شده است،‌ توجه نشود مسائل متعدد و پیچیده‌ای برای کشور پدید خواهد آمد.



جلالی تاکید کرد: گزارش‌های مرکز پژوهش‌های مجلس بدون گرایش سیاسی و تنها در جهت مصالح و منافع کشور و با دید کارشناسی و پژوهشی تهیه و تدوین می‌شود.



وی ادامه داد: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با جدیت و همت مضاعف پیگیر بررسی اولویت‌های 37 گانه تعیین شده از سوی ریاست محترم مجلس است.



رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به تعیین اولویت‌های مجلس دهم از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس، این اقدام را کار ارزشمندی برشمرد و تاکید کرد: باید با این اولویت‌ها و اولویت‌های 37 گانه ریاست محترم مجلس در جهت رفع مشکلات مردم به ویژه در حوزه معیشت اقدامات تقنینی و نظارتی کارآمدی صورت پذیرد.



وی با اشاره به تقدیم لایحه بودجه سال 1397 کل کشور از سوی دولت به مجلس، یادآور شد: بررسی کارشناسی بودجه 97در مرکز با جدیت آغاز شده است و باید تلاش شود تا این روند با تلاش مستمر ادامه پیدا کند.



رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به شرایط اقتصادی کشور بررسی بودجه سال 97 را بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: روند بودجه ریزی کشور نیازمند تغییرات اساسی است که باید حتما در دستور کار دولت و مجلس قرار گیرد.



 

  • کد خبر : 223134
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار