خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/09/23 - 17:37
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : مرکز پژوهش ها

پیام تبریک رییس مرکز پژوهش‌های مجلس به مناسبت هفته پژوهش

رییس مرکزپژوهش های مجلس طی پیامی با گرامیداشت یادوخاطره شهید احسان آقاجانی معمار شهید والامقام پژوهشگر این مرکز، هفته پژوهش را تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، طی پیامی هفته پژوهش‌ را به تمامی پژوهشگران و فعالان عرصه علم و دانش ایران اسلامی تبریک گفت.



متن پیام نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:



پژوهش کلید توانمند گشایش درهای علم و پیشرفت است که کارآمدی آن در مسیر توسعه کشور امری بارز ومبرهن است. در دنیای امروز رشد و پیشبرد امور در عرصه‌های گوناگون که در نهایت به ارتقای سطح زندگی و معیشت جامعه و رشد شاخص‌های کلان یک کشور منتهی می‌شود به ابعاد مختلف پژوهش و کارکارشناسی وابسته است. وابستگی آمیخته از اندیشه، علم، دانش و تفکر که برآیند آن، نویدبخش توسعه و حفظ و تقویت استقلال سیاسی و اقتصادی و خودکفایی جامعه و کشور است. امروز ایران اسلامی به مدد توانمندی نخبگان، دانشمندان و فرهیخگتان علمی و دانشگاهی خود موفق گشته است تا مسیرهای تولید علم و به کارگیری آن در فنون و رشته‌های مختلف را به شیوه‌ای کارآمد به ویژه در عرصه‌های علوم پزشکی، فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای، علوم نانو و فناوری‌های زیستی به کار گیرد و جهان را در برابر این شتاب پیشرفت به تعجب وادارد.



پژوهش رمز تحول در مسیر تعالی و تحقق یک مسیر مجاهدانه مستمر در اعتلای اهداف متعالی جمهوری اسلامی ایران است. رمزی که تجلی آن را در پیروزهای چشمگیر ایران در تمامی میدان‌های علمی به عینه قابل مشاهده است. عاملی که باعث شده است تا به تقدیر این توانمندی و بصیرت، 25 آذر ماه به نام روز پژوهش در تقویم ایران اسلامی نامگذاری شود.



بی‌تردید دستیابی به چشم‌اندازهای کوتاه مدت و بلندمدت سیاست‌های کلی انقلاب اسلامی به ویژه تحقق اهداف سال «اقتصاد مقاومتی،‌تولید و اشتغال» براساس منویات داهیانه رهبر معظم انقلاب،‌ نیازمند کار پژوهشی و کارشناسی دقیق و متقن است که با همت و توان مضاعف جوانان و متخصصان ایران اسلامی حاصل خواهد شد.



اینجانب با گرامیداشت یادوخاطره شهید والامقام دکتر احسان آقاجانی معمار پژوهشگر فرهیخته و ارزشمند مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی که در حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی به فیض شهادت نائل آمد، هفته پژوهش را به تمامی پژوهشگران و کارشناسان حوزه علم و دانش در عرصه‌ها و میدان‌های مختلف تبریک عرض می‌نمایم و از درگاه ایزدمنان سلامت و توفیق روزافزون این عزیزان را در سایه توجهات حضرت ولی‌عصر (عج) و تحت زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامی، خواستارم.

 

  • کد خبر : 222917
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار