خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1395/09/24 - 09:43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : مرکز پژوهش ها
جلالی در پیامی به مناسبت هفته پژوهش:

پژوهش، نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان راهکاری گره‌گشا در قطع وابستگی به درآمدهای نفت است

رییس مرکز پژوهشهای مجلس در پیامی ضمن تبریک هفته پژوهش، تاکید کرد که پژوهش، نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان راهکاری گره‌گشا در قطع وابستگی به درآمدهای نفت است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، طی پیامی هفته پژوهش‌ را به تمامی پژوهشگران و فعالان عرصه علم و دانش ایران اسلامی تبریک گفت.



متن پیام نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:



25 آذر ماه در تقویم ایران اسلامی به نام روز پژوهش مزین گشته است. پژوهشی که حرکت در مسیر آن، نویدبخش توسعه مرزهای جدید علم و دانش و پدیدار شدن افق روشن نوآوری و افتخار است. پژوهشی تنیده شده از تار تفکر و پود اندیشه که بسترساز توسعه، اشتغال و استقلال ایران اسلامی خواهد شد.



بی‌تردید تقویت توانمندی‌‌های علمی و پژوهشی متخصصان و مجربان ایران اسلامی و شناسایی مهارت‌ها و استعدادهای جوانان پژوهشگر این مرزوبوم به پدیدار شدن فناوری‌های نوین دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف منجر خواهد شد که نتیجه آن ایجاد جامعه‌ای پویا و خلاق مبتنی‌بر علم و متکی بر اخلاق و ایمان خواهد بود.



حضور چشمگیر دانشجویان و علم‌آموزان در عرصه علمی و پژوهشی بیانگر آغاز نهضتی نوین در شکوفایی فنی و نوآوری این مرزوبوم است که لازمه نیل به آن، کاربردی نمودن تحقیقات و تقویت ارتباط بین دانشگاه و صنعت و اجرایی نمودن دانش اشتغالزای پایدار است.



امروز که ایران اسلامی با عزم ملی و اراده‌ای جهادی به دنبال تحقق آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی به ویژه در حوزه اقتصاد مقاومتی و قطع وابستگی به درآمدهای نفتی براساس منویات مقام معظم رهبری است، پژوهش، نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان راهکاری گره‌گشا و کارآمد در این حوزه به حساب می‌آید که سوابق درخشان آن در عرصه فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای، علوم فضایی، دانش نانو و علم پزشکی متبلور است.



هفته‌ پژوهش فرصتی مغتنم جهت تقدیر از زحمات پژوهشگران و متخصصان پرتلاش پدید آورده است. پژوهشگرانی که با تحقیقات ارزشمند علمی و نظریات کارشناسی خویش زیرساخت‌های لازم برای تحقق چشم انداز ایران اسلامی را فراهم می‌اورند تا نام این سرزمین بر بلندای تاریخ دنیا درخشان و استوار باقی بماند.



اینجانب هفته پژوهش را به تمامی پژوهشگران ارجمند و پیشتازان مسیر علم و دانش این مرزوبوم تبریک عرض می‌نمایم و از درگاه ایزدمنان توفیق روزافزون تمامی عزیزان و بزرگواران فعال عرصه تحقیق و پژوهش را خواستارم.


  • کد خبر : 182866
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار