خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/01/26 - 09:59
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : مرکز پژوهش ها
توسط مرکز پژوهش های مجلس؛

هشتمین نسخه کتاب الکترونیکی «مشروح مذاکرات مجلس در مورد زنان و خانواده» منتشر شد

هشتمین نسخه کتاب الکترونیکی «مشروح مذاکرات مجلس در مورد زنان و خانواده» توسط مرکز پژوهش های مجلس منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، هشتمین نسخه از سلسله کتاب های الکترونیکی «مشروح مذاکرات مجلس شورای اسلامی در مورد زنان و خانواده (دوره هشتم خرداد 1387 تا خرداد 1391)» توسط مرکز پژوهش های مجلس منتشر شد.


در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی از هفتم خرداد 1387 آغاز به کار کرد و در سوم خرداد 1391 به کار خود پایان داد. تعداد نمایندگان زن در این دوره 8 نفر بوده که این نسبت به کل نمایندگان مجلس 75/2 درصد بوده است.

در این دوره نیز مانند دوره‌های گذشته به منظور اصلاح و بازنگری در قوانین زنان، خانواده و کودکان حدود 49 مورد طرح و لایحه ارائه شد که از این تعداد 26 مورد آن به تصویب رسیدند. از 23 مورد بقیه برخی توسط مجلس رد و بعضی نیز از طرف دولت و یا نمایندگان مجلس مسترد شدند و بالاخره رسیدگی به تعدادی نیز به دلیل اتمام دوره در مراحل مختلف نیمه تمام باقی ماند که در دوره نهم مجلس تعدادی از این طرح‌ها و لوایح نیمه تمام مورد بازنگری مجدد قرار گرفتند.

کتاب حاضر در دوبخش شامل مشروح مذاکرات مصوبات مجلس درباره زنان و خانواده و مشروح مذاکرات طرح‌ها و لوایح نیمه‌تمام درباره زنان و خانواده تدوین شده است.

هشتمین شماره از کتاب الکترونیکی «مشروح مذاکرات مجلس شورای اسلامی در مورد زنان و خانواده» به همت شهناز رجبی گردآوری ، در 768 صفحه منتشر و 50 هزار ریال قیمت‌گذاری شده است.



 
  • کد خبر : 195248
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار