خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/08/10 - 10:52
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : مرکز پژوهش ها
مرکز پژوهش های مجلس مورد ارزیابی قرار داد؛

نوآوری در نظام سلامت

مرکز پژوهش های مجلس طی گزارشی به بررسی نوآوری در نظام سلامت پرداخت.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، دفتر مطالعات اجتماعی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی طی گزارشی با عنوان نوآوری در نظام سلامت به بررسی نظام‌های سلامت در چند کشور پرداخته است.



این گزارش تصریح می‌کند با وجود چالش‌هایی که نظام‌های مراقبت سلامت در سراسر دنیا با آن روبه‌روبرو هستند، انجام نوآوری در نظام‌های سلامت با سرعت کمی انجام می‌پذیرد،‌ گرچه واژه نوآوری یکی از شعارها در ادبیات مراقبت سلامت است، تحقیقات مشترک در سطح بین‌المللی در این زمینه اندک است. به منظور درک علل موفقیت و شکست نوآوری‌های مراقبت سلامت، ضروری است تا مسیر پیچیده‌ای را که به نوآوری‌های کاربردی می‌انجامد مرور کرد. به‌ علاوه نوآوری‌ها از زمینه بیرونی که در آن قرار دارند، یعنی ویژگی‌های محیطی و عملیاتی نظام مراقبت سلامت جدا نیستند.



این گزارش تصریح کمی‌کند که نوآوری در مراقبت‌های سلامت باید با چشم‌انداز بین‌المللی اتخاذ شود، به این دلیل که اختلاف‌های گسترده‌ای بین نظام‌های سلامت از نظر ظرفیت نوآوری وجود دارد.



این گزارش می‌افزاید: آنچه مشخصاً به عنوان اولویت بالاتر تمامی نظام‌های سلامت گردیده است دستیابی به سطح بالایی از ارائه خدمات، بهره‌وری، اثربخشی، دسترسی و پوشش جمعیت و همزمان مقابله با هزینه‌های رو به افزایش مراقبت‌های سلامت است.



 

  • کد خبر : 217287
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار