خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/02/09 - 16:42
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : مرکز پژوهش ها
با حضور رییس مرکز پژوهش‌ها و رییس سازمان امور مالیاتی برگزار شد؛

نشست هم اندیشی درخصوص لایحه مالیات بر ارزش افزوده

نشست هم اندیشی درخصوص لایحه مالیات بر ارزش افزوده با حضور رییس مرکز پژوهش های مجلس و رئیس سازمان امور مالیاتی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نشست هم‌اندیشی درخصوص لایحه مالیات بر ارزش افزوده امروز (یکشنبه 9 اردیبهشت ) با حضور کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و سیدکامل تقوی‌نژاد رئیس سازمان امور مالیاتی و معاونین، مدیران کل و کارشناسان دوطرف برگزار شد.



کاظم جلالی در این نشست ضمن تشکر از اقدامات سازمان امور مالیاتی در رفع مشکلات ناشی از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده طی سال‌های اخیر، بر تصویب قانون با درنظر گرفتن ملاحظات اقتصای - اجتماعی کشور و با هدف ایجاد شفافیت و کاهش فشار بر تولیدکنندگان تاکید کرد.



سیدکامل تقوی نژاد رئیس سازمان امور مالیاتی کشور نیز ضمن تقدیر و تشکر از زحمات کارشناسان مرکز پژوهش¬های مجلس در فرآیند بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده در مجلس، بر ضرورت توسعه همکاری‌ها برای رسیدن به نقاط اشتراک بیشتر تاکید کرد.



رییس سازمان امور مالیاتی ضمن برشمردن مزایای مهم مالیات بر ارزش افزوده برای کشور، بر رفع مشکلات اجرایی به وی‍ژه ظرف سه سال اخیر تاکید کرد.



محمد قاسمی معاون پژوهش‌های اقتصادی مرکز پژوهش¬های مجلس نیز ضمن تشریح اقدامات مرکز در بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده بر ضرورت تغییر نگاه سازمان امور مالیاتی متناسب با مباحث نظری روز در مالیه عمومی و تجارب سایر کشورها اشاره کرد.



در پایان مقرر شد، با توجه به ابعاد فنی لایحه مالیات بر ارزش افزوده و لزوم دستیابی به تفاهم بیشتر درباره محورهای کلیدی لایحه به منظور تسهیل فرآیند تصویب قانون در مجلس شورای اسلامی، نشست‌های مشترکی میان مرکز پژوهش¬ها و سازمان امور مالیاتی برگزار شود.



 

  • کد خبر : 241826
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار